Murakami Edebiyatı



Anneler Gününe Kitaplı Hediyeler!

Anneler Günü” değil, ama çok yaklaştı. Hafta sonuna denk geldiği için ve hafta sonu genelde yazmadığım için, şimdiden okuyucuları ve anneleri sevindirelim dedik. Her zamanki gibi, bu özelde günde, alınabilecek en güzel hediyenin kitap olduğunu düşünmekteyim. Bilmem katılır mısınız ama, varsa katılanlar seçenekleri dizdim. Tek kötü şey, bu tarz kitapları pek okumadığımdan seçenekler birazcık az!


Kristin Hannah'ın, Pegasus Yayınları'ndan çıkan Kış Bahçesi adlı kitabı, tam annelik. Çünkü, kitapta babalarıyla daha çok anlaşan ve eşinin ölümü sonrası kızlarıyla kendi arasındaki bağı kurtarabilmek için verdikleri mücadeleler, sürprizler yer alıyor. Kış Bahçesi'nde gözyaşı döktüğümü iyi hatırlıyorum.

Nadir okuduğum türlerden biri bu, ve kitabı bloga da yazmıştım. Yüreğinin Götürdüğü Yere Git, annelik temasının biraz üstünde bir kitap. Nene ve torunun ilişkisini ele alan bu kitap, herkese hitap ediyor. Hırçın biri olsanız bile, sıra çocuklara gelince nasıl yuttuğunuzu ve onlar için yaşadığınızı doğruluyor. Gerçekler var!


Yüreğinin Götürdüğü Yere Git'in devamı olan, Yüreğimin Sesini Dinle, okuyuculara göre öncekinden aşağı kalır yanı yok. Ben elbette daha okumadım, -bu tür kitaplardaki beceriksizliğimi ne zaman atlatacağım, bilemiyorum- kitaplıkta okunmak için bekliyor. Yakın zaman inşallah diyelim. İyi bir tavsiye olabilir!


Doğan Kitap'tan çıkan Emma Donoghue'un  Oda'sı, geçen yıl okuduğum, beni çok etkileyen kitaplardan. Annenin çocuğunu koruma içgüdüsü burada epeyce yer kaplıyor, temaya bağlıyor. Çocuğunu ne şekilde dünyaya geldiğinin önemli olmadığının tezini sunuyor bence, keza yaşanan olaylar tam da bunu gösteriyor. Her anneye alınamayacak ama, duygusal annelere iyi seçenek kanımca.


Ephesus Yayınları'nın sunduğu Anne, klişelerden olsa dahi, -ben çok sevmemiştim ama, siz bakmayın bana. Burun kıvırdığım şeyler bi' hayli fazladır- Anneler ve çocukların ayrılmaz bütün olduğunu söylüyor. Son olarak, çocuğunuzu evlatlık vermeden önce iyice düşünün!

Herkesin Anneler Günü kutlu ve mutlu olsun. Nice bugünlere. Kitabınız bol olsun!

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes