Murakami Edebiyatı



Etgar Keret ~ Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü

Tanrı Olmak İsteyen Otobüs Şoförü, çokça okumak istediklerimden. Denildiği gibi, tam bir kara mizah örneği! Öykü kitaplarına karşı özel bir ilgim olduğu kesin. Son zamanlarda çokça tüketmeye başladım. Seviyorum ki tüketiyorum. Çoğu zaman sevip sevmediğimi tam kavrayamadığımı anladım!


İçinde bolca öyküler var. Hepsini çok sevdiğimi söylemem, doğrucu olmak gerekirse tabiî... Etgar Keret, yazar olma serüveni ise epey üzücü. Kendisi askerlik yaparken, bir arkadaşının intiharının kendisini çok etkilemesi üzerine yazmaya başlamış. İlginç bir kişilik olduğunu kabul etmekle bu yazara başlayabilirsiniz!


Sayfalar arasında kaybolurken, son öyküye geçince epey şaşırdım. Daha önce izlediğim, Wristcutters: A Love Story filmine çokça benzettim. Bi' de baktım ki film Keret'ın öyküsünden uyarlanmış. Bilekkesenler: Bir Aşk Hikayesi öyküsü kesinlikle şahane, film zaten şahane!Yazarı mutlaka okumaya devam edeceğim. Son olarak, Siren Yayınları; Bilekkesenler'i Asaf Hanuka'nın değerli çizimleri eşliğinde, resimli (çizgi roman tarzında) kitap bastırdı. İlgilenenlere duyurulur.

Almak için buraya, özetse aşağıda. Keyifle inceleyin!

Prensip sahibi olduğundan otobüsünü asla bekletmeyen bir şoför, Interpol’ün peşine düştüğü küçük bir kız kılığına girmiş bir cüce, cehennem kapısındaki küçük delikten yakınlardaki bir kasabaya inen insanlar, sadece intihar edenlerin gittiği ve içinde yaşadığımızdan pek farkı olmayan sıkıcı bir öbür dünya, merhamet sahibi bir tetikçi ve merhametsiz bir Tanrı… Keret’in dünyası hareketi, oyunbazlığı ve hayalle gerçeği incelikle kaynaştırmasıyla benzersiz bir okuma tecrübesi sunuyor. Günümüz insanının hayatının sıradan kesitlerini zarif dokunuşlarla bileyerek gerçekliğin sınırlarını yeniden tanımlayan bu ironi ve mizah yüklü, keskin öyküler sayfalara sığmamaya, okuyanların zihinlerine kancalar atmaya fena halde niyetli.

14 Mayıs 2013 16:15

okurum, aldım notumu teşekkürler:)

14 Mayıs 2013 17:03

Ben de çok merak ediyorum bu kitabı. Ama başka kitaplar almaktan bir türlü buna sıra getiremedim nedense. :)

14 Mayıs 2013 18:42

@Kitap Eylemcisi♦
Rica ederim. Seversin umarım :)


14 Mayıs 2013 18:42

@Pınar♦

Değişik bir şeyler okumak istersen birebir. Özellikle finaldeki öykü şahane! :)

BA
15 Mayıs 2013 16:17

Ben de Gazze Blues'u okudum, tadı damağımda kaldı. Farklı bir yazar gerçekten.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes