Murakami Edebiyatı



The Heiress ~ Miras (1949)

The Heiress, çok çok uzun süredir izlediğim en iyi klasik. William Wyler, şahane bir yönetmen. The Best Years of Our Lives, Roman Holiday, Ben-Hur, The Children's Hour, The Big Country , The Letter ve The Collector, gibi inanılmaz filmlerin yönetmeni. Boş yok desem çok yerinde olur. Neredeyse her filmde nokta atışı yapmış Wyler!



Dram ve romantizm yüklü film izleyeceğimi sanırken, bunlara ek gerilimle karşılaştım. Bunun herkesin anlamasını beklemiyorum elbette. Filmde dönen dolapları fark ederseniz eğer, tüylerinizin dikenleştiğini fark etmeniz çok olası. Sizinle evlenmek isteyen bir erkek, güzel değilsiniz ve zenginsiniz. Sizi seviyor mu, yoksa paranız için mi?! Klişe denklem olabilir, cevap bu filmde hiç kolay değil!

Olivia de Havilland, şahane mi şahane; mücevher gibi parıldıyor adeta. Montgomery Clift çok iç açıcı olmasa da, rolün hakkını veriyor. Mariam Hopkins'ı izleyince, annemi izliyorum gibi hisse kapıldım. Bende bıraktığı etki çok iyi ve pozitif yönde. Şöyle ki, tanıdığım birinin kopyası resmen.  Klasik severler, lütfen  The Heiress'ı gözden kaçırmayın, kucaklayın, izleyin. İzleyin, çünkü korkutucu ve hayran bıraktırıcı finali için izleyin. Hatırlayabileceğim çok nadir finallerden!



Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes