Murakami Edebiyatı



Mario Vargas Llosa, ilk Buluşma ~ Cennet Başka Yerde

Sevgili Pınar, Pinuccia'nın Kitapları blogunda, Yazar Ayları düzenliyor. Sık sık görüp katılmak istediğim etkinlikler düzenliyordu. Bu sefer şeytanın bacağını kırıp, katıldım. Mart ayı yazarımız, Mario Vargas Llosa! Etkinliğe 14 kişi katıldık ve ben kitabı yalayıp yuttum. Llosa, kardeşim sık sık oku, çok iyi, demesine aldırmadan tozlu raflara mahkum kalmıştı. Etkinliği görünce zamanı gelmiştir, dedim. İyi ki gelmiş. Yoksa çok iyi bir yazarı sürüncemede bırakmış olacaktım.


İlk defa okudum. Kendime çok az kızarım, iyi yazarları iki ara, bir dere de bıraktığım zamanlarda. Yazarımız,  kendime ender kızdığım listenin üstlerine oynadı. 2012 Nobel edebiyat ödülünün sahibi kendisi. Şimdi kitabı okuyunca anladım. Yazarı okumadan bir sürü eserini kütüphaneme doldurdum. Llosa'yı sevince elbette sevindim, aldığım kitapları yadırgamadım. Eminim diğer kitapları Cennet Başka Yerde kadar iyiler, hatta daha iyiler! Yeterince bıgbıglamadan sonra gelelim kitaba!

Sarı ev
Tema biraz bilindik belki, lakin anlatım tarzı olsun, yazarın kalemi olsun... çok kuvvetli. Okuyucu sarıp sarmalıyor. Konu kısaca şöyle: Paul ve anneannesi Flora'nın daha önce görmedikleri birbirlerinin yollarının kesişmesi.. tabii yüzeysel olarak böyle. Derinlemesine, ince ince işlemiş. Her şeyle tanışıyorsunuz. Peru'da yoksullukla, Londra'nın baskın ve insanın suratına tükürük gibi yapışan kapitalizmi; son olarak bizleri Fransa'nın varoş topluluğuyla tanıştırıyor. Can yayınlarının tanıtımında bahsettiği cümle çok güzel: Cenneti arayan karakterlerin cehennemini anlatıyor.

P.S. Cennet Başka Yerde'de, Van Gogh bir karakter haline getirilmiş. Paul'da bir ressam ve Gogh'un çalkantılı döneminde, - Sarı evde geçirdiği buhranlı zamanlarında, Paul arkadaşı rolünde. Van Gogh'un biyografisini, uzun uzadıya olmasa bile, Llosa'nın kaleminden okumak hayli keyifliydi. Blogda ressama uzun biyografisine yer vermişken, bunu yazmak daha bi' güzel! [yazı için bkz.] Başka bir yazar ayında buluşmak dileğiyle, keyifli ve bol okumalı haftasonları!

Mario Vargas Llosa
 Can yayınlarından çıkan kitabı buradan satın alabilir, tanıtım bültenini aşağıda bulabilirsiniz!

Flora Tristán, sosyalist feminizmin kurucularından biridir, yaşamını kadınlar ve işçilerin temel haklarının kazanılmasına adamıştır. Flora'nın gözünde cinsellik, erkeklerin kadınlardan intikam almak için kullandıkları bir şiddet türüdür. Paul Gauguin, bir borsa simsarıyken resim tutkusuna yakalanmış, Kilise ve burjuva yaşamıyla iğdiş edilmemiş, saf ve ilkel bir dünyanın peşinde Tahiti'ye gitmiştir. Gauguin'in gözünde yasaksız, hazzın doruklarında gezinen bir cinsellik yaratıcılığın kaynağıdır. Latin Amerika edebiyatının ustalarından Mario Vargas Llosa, 19. yüzyılın bu iki karşıt karakterini buluşturduğu Cennet Başka Yerde'de, Gauguin ile hiç görmediği anneannesi Flora'nın ortak özlemini yakalıyor: İnsanoğlu için mutluluğun mümkün olduğu bir cennet. Flora'yla Peru'daki yoksulluğun, Londra'daki ezici kapitalizmin, Paris varoşlarının dalgalı sularına sürükleniyor okur; Gauguin'le zincirlerinden boşanmış bir cinselliğin, yepyeni bir sanatın azgın sularına. Llosa, cenneti arayanların cehennemini anlatıyor okurlarına.

11 Mart 2013 08:40

yorum için teşekkürler. ben de çok beğendim yazım tarzını. sıradan bir konuyu bile çok etkileyici bir şekilde anlatıyor gerçekten.
sevgiler....

11 Mart 2013 17:41

@moriçe♦ ben teşekkür ederim, yorumunuz için :) kesinlikle aynı fikirdeyiz.. sevgiler, saygılar...

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes