Murakami Edebiyatı



Jonathan Safran Foer ~ Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın

Jonathan Safran Foer, ilk defa okudum. Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın / Extremely Loud & Incredibly Close çarşıda kitap satıcılarının o güzel kokusu beni vitrinlere bakmaya itmişti. Vitrinde ilk gördüğüm kitapta, Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın, gözüme çarpmıştı. Kapağa aşık olmuşuz gibi birbirimize bakıyorduk. Hemen kaptım bir tane!


Foer, oldukça tuhaf bir yazar. Yeri geldiğinde çocuklaşabiliyor, yeri geldiğinde büyümüş birisini karşınızda görebilirsiniz. Kısaca, okuyucusuyla, kedinin fare ile oynadığı gibi pekala oynayabilen bir kaleme sahip.


Emma Donoghue'nin 'Room' - kitabı daha önce blogda tanıtmıştım, şuradan bakabilirsiniz...- Yapısal olarak çok beğendim. Konu olarak benzeşmeseler de, çocuk karakterlerin dünyası, algılayış biçimleri birebir! Kitapta, bir sürü sürpriz sizi bekliyor. Bunu, sayfaları çevirdikten sonra görebiliyorsunuz. Bu durum, sayfalar arası keyifli bir yolculuğa çıkarıyor sizi, elinizden bırakmak istemediğiniz için hemencecik bitiveriyor. Çocuk olmak isteyeceğinize %100 garanti veriyor Foer! Geçen yıl ki Oscar adayı filmlerini hepsini izlemiştim, Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın dışında, eleştirmenlerin yerden yere vurduğu bir film olmuştu ama, yönetmen Stephen Daldry'de şeytan tüyü var. İzlemek gerek.



Bu tarz sayfalarla dolu kitap! Şöyle bakınca, anlamsız geliyor, ama kitabın amacını kavradığınız gerçekten çok eğlenceli bir kitap olduğunu anlayabiliyorsunuz. Kendi geçmişinizi de sorgulamanızı sağlıyor, çocukluğunuza dönüyorsunuz.



Son sayfalarında resimler var, fakat, onu ifşa ettiğim vakit, finalin bir anlamı kalmıyor. Eğeri bazıları gibi kitabın sonuna bakmak gibi bir merakınız veya zaafınız yoksa, finaldeki fotoğraflarda çok güzel bir son sizi bekliyor demektir. Oldukça şaşıracağınız, sevineceğiniz, aa, buda neydi ya böyle, neyden böyle oldu?' gibi sorularla kafayı kıracaksınız! Oldukça yaratıcı, ve kitabın son sayfasını kapattığınız vakit yüzünüzde bir tebessümle uğurlayacak. Sevdiğim bir yazar oldu. Her Şey Aydınlandı, kitabının filmini izlemiştim. İzlediğim en güzel bağımsız sinema örneklerinden biri oldu. Kitabını da, yakında okurum diye umuyorum. Gönül rahatlığıyla size tavsiye! Kitabı şuradan satın alabilirsiniz.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes