Murakami Edebiyatı



Haruki Murakami - Uyku

Murakami'yi genelde yılda bir defa okurum. Bunu sebebini izah etmiştim, olsun tekrarlayayım sizlere. Yazarın kendisinden, cümlelerinden o denli etkilendiğimden olacak ki; okuduğumda rüyalarım değişiyor, düşünemeyen bir birey olup çıkıyorum. Bildiğiniz gibi; ruh!


Uyku, çok güzel bir uzun öykü. Aslında, birazda "öykü" kitabından ve 90 sayfa oluşundan güç alarak kıymetli Murakami hazinemden birini daha tüketmeyi göze aldım. Yoksa gelecek yıl bu yorumu okurdunuz. Nasıl mıydı? Elbette ve kesinlikle "Muhteşemdi" -Yine!

Uyku sorunu yaşayan bir kadın, çalışan koca vs... ayrıntılarla dolu. Kendini gün geçtikçe çekici bulan, giderek güzelleştiğine inanan, ve kitap boyunca dört-beş kez Tolstoy'un "Anna Karenina'yı okuyan biri var. Ben ki, daha okumadan utanmış biri olarak, karakterden güç alarak en kısa zamanda okuyacağım artık. Murakami'nin en sevdiğim yönü; "Kitapta geçen "kitap, tablo, müzik vs. 'sanat' ile ilgili her şeyi merak ettirip baktırması..." Bu inanın çok çok "az" yazarda olan bir özellik. Ha, öyküden sonra yüzme isteyebileceğiniz bir havuzunuz mutlaka olsun. Ben, bitirince direkt havuza dalma isteği uyandı içimde. Normalde yüzmeyi de pek sevmem, Japon etkisi bu olsa gerek. Siz alın okuyun bu kitabı. Kitabın baskı kalitesi mükemmel ötesinde olsa da, fiyatı bariz uçuk geldi. Lakin, Murakami külliyatını eksiksiz yapmak için almak zaruriydi. Kat Menschik'in illüstrasyonları muhteşem. Yılın en iyi iki kitabından biri. Diğeri de Murakami kitabı!

Doğan kitap'tan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Haruki Murakami'den tekrar tekrar okumak isteyeceğiniz, her okumada yeni keşifler vaat eden sarsıcı bir anlatı… Uyuyamıyorum. Tam on yedi gün oldu. On yedi gündüz ve on yedi gece. Çok uzun bir zaman. Artık uykunun nasıl bir şey olduğunu bile tam olarak anımsayamıyorum…Gözlerimi kapatmayı denedim. Sonra uyumanın nasıl bir his olduğunu hatırlamaya çalıştım. Fakat orada yalnızca uykuya yer olmayan zifiri bir karanlık vardı. Bu, zihnimde ölümü çağrıştırdı. Ölecek miyim acaba, diye geçirdim İçimden. Eğer bu şekilde ölüp gidersem, benim yaşamımın anlamı ne olacak?Uykuları çalınmış bir kadının öyküsü… Haruki Murakami'den tekrar tekrar okumak isteyeceğiniz, her okumada yeni keşifler vaat eden sarsıcı bir anlatı…

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes