Murakami Edebiyatı



Hangi Mevsim Okumak İçin Güzeldir?

Bilindiği üzere, kitap okumanın da mevsimleri var. "Nasıl yani?" sorusunu yöneltebilirsiniz. Şöyle ki, bazı mevsimler okumak adına daha uygun ve okumanın daha da güzelleştirdiği mevsimler olur. Dört mevsimi düşünürsek, ne demek istediğim "kabak gibi" gün yüzüne çıkıp anlaşılacaktır.


Kimilerince "kış" bunun için en iyisi. Kimisi de, "yok canım, yaz gibisi olur mu hiç; deniz, kum güneş ve kitap" tercih ediyor. Sizler için, dört mevsimin okunabilirlik oranı üzerine küçük çaplı tatlı bir yazı hazırladım. Sizler en çok hangi mevsimde okuyorsunuz, tercihiniz?

İlkbahar
İlk mevsimimiz "ilkbahar"dan başlayalım. Bu mevsim, hemen herkesin favorisi, -ben sevmem çok orası ayrı- dışarısı yemyeşil, çiçek, böcek ve aşk. Araya da kitap sıkıştırabilenler için, oh mis tadında. Yalnız, bu üç ayda "nezle" olabiliteniz çok yüksek, dikkat. Kitap için uygun günler. Lakin, iş ,güç derken vakit bulmak biraz zor gibi. İyi tarafı ise, yayıla yayıla okuyabileceğiniz bol park, bağ, bahçe bulabilirsiniz bu zamanda. Benim tercihim he daim bahçede hamak üstüne kitap keyfi olmuştur. Kısacası, ilkbahar okuma etkinliği adına zor bir mevsim. Çünkü millet, habire doğanın tadını çıkarırken, siz okuyacaksınız. Elbette okumak kadar güzeli yok, fakat demek istediğim sizleri sohbete tutacak birileri olur her daim! İlkbaharda Okunacak En İyi Kitaplar listesi buldum size, bakın!

Yaz
Bu mevsim çalışan kesimin cenneti gibi bir şeyi simgeliyor. Yaz dendi mi tatil gelir akla: deniz, kum, güneş ve keyif! Gelin görün ki, benim de en sevmediğim mevsim kategorisinde zirvede. Ben sıcağa gelemeyen biri olarak, yazın kitap okumanın ne kadar zor olduğunu bilirim. Kimse burun kıvırmasın, yaşadığım yerde 56 dereceyi gördüm, yeterli sanırım! Belkide okumayı zorlaştırdığı için sevmiyorum. Kim bilir... Tatile giden insan, yukarıda gördüğünüz bavula maalesef "kitap" yerine "mayo, bikini, tunik ve bir sürü ıvır zıvırla" dolduruyor. Maddi olanakları yeten kişi, deniz ve havuz keyfi yaparken, o civarda oturup kitap okuyabilmek epey zor. Dikkat dağıtıcı. Alakasız tiplerin kol gezdiği, berbat gençlik partilerine girmiyorum bile. İşin özü, yazın vakit bol ama, okuma adına hiçbir çaba sarf edilmiyor. Yazın Okunacak En İyi Kitaplar listesine bir göz atın!

Sonbahar
Sonbaharı çok seviyorum. Doğduğum mevsimden midir, havasından mı, yaşattığı hüzünden mi, çözemedim? Turuncu, kızıl ve kahverengiyi hep sevmişimdir. Bu mevsimde de bunları bolca görebiliyoruz. Sonbahar, bol bol yağmur yağar ve serin hava adeta "kitap oku" demek için inadına, şahane eser. Alın kitabınızı, bir ağacın altına uzanın, kurumuş ve "çırt çırt" ses çıkaran yapraklarsa ayrı bir keyif sebebi. Yalnız, mevsim biraz hüzünlü hava taşıdığından "keyifli kitaplar" tercih ediniz. Sessiz bir mekanın dış manzarası okuma huzuru verecektir. Sonbaharda Okunacak En İyi Kitaplar için neler varmış, araştırın!

Kış
Benim favorim "kışa" geldik. Kendimi bildim bileli hastasıyım. Küçükken de pek severdim. Havanın erken kararması, gündüzün kısalığı şahane. Gündüz, insanlar işteyken vaktin çabuk geçmesi ve bol bol okuma gerçekleştirebileceğiniz o uzun kış geceleri... O muhteşem saatleri unutursak kalbimiz kurusun! En iyi tarafı, bolca sıcak içecek, battaniye, yatak ve kitap keyfi. Kalın kazaklar giyme de bayılırım. Hele hırkalar, dolabım bunlarla taşıyor. Dışarı da kar yağarken, şömine önünde eyleminizi gerçekleştirmek kadar güzeli yok, inanın. En zor ve yarım bıraktığınız romanlarınızı rahatça bitirmenizi sağlayacak. Kışın Okunacak En İyi Kitaplarda bakalım neler seçmişler? Baktım, şukela seçenekler sizi bekliyor. Keyifle kalın. Kitabınız bol olsun!

6 Eylül 2015 20:22

Bence de kış :)

6 Eylül 2015 22:13

Benim için her mevsim, her gün..

16 Eylül 2015 14:05

Bence mevsim kitabı değil,kitap mevsimi seçer. Her kitabın kendi mevsimi vardır. :)

1 Ekim 2015 10:28

Ben yazın daha çok ama daha hafif kitaplar okuyorum... "Ağır" kitapların mevsimi kış bence... En keyifli kitaplarımı da balkon mevsiminde okuyorum baharlarda yani... :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes