Murakami Edebiyatı



Kazuo Ishiguro - Beni Asla Bırakma

O kadar övüldü ki, yine okumadım zamanında. Gelin görün ki, 1001 Kitap'ta karşıma çıktı. Kitabın filmini evvelden izlemiştim. Kazuo Ishiguro Japon asıllı bir İngiliz. Safkan Japon olsa, ne olursa olsun kaçırmam, bilirsiniz. Öff-pöff derken okudum, bitti...


Beni Asla Bırakma olmayan kitaplardan. Lakin, çok da övülesi de değil. Sevilesi ve orada bırakılası. Konusu bilim-kurguya kaçıyor, bilesiniz. Nedense, sonlara doğru gözlerimde yaşlar birikti, kabul. Giderek içinize oturuyor, üzülüyorsunuz. Finali özellikle beğendim. Olması gerektiği gibiydi. Eminim Ruth karakterini sizde hiç sevmeyeceksiniz.

Kitabın filmi; Never Let Me Go, çok önceden izlemiştim ama hala dün gibi aklımda. İngiliz soğukluğunun bütünlüğünü içinde barındırıyor. Kitapta da bunu görebiliyoruz. Ishiguro bunu büyük ölçü de azaltmaya çabalasa da, başarılı diyebiliriz. Önce kitabı okuyun, beğenirseniz filmi izleyin. Kitap falan okumayamam yea, diyorsanız bari filmi izleseniz. Keira Knightley, Carey Mulligan ve Andrew Garfield gibi yıldızlar var. Şans verebilirsiniz.

YKY'den çıkan kitabın tanıtım yazısı aşağıda. Keyifle!

Yatılı okul Hailsham'ın öğrencileri, bahçe duvarının arkasındaki karanlık ormandan çok korkarlar. Hafta sonları veya tatillerde evlerine gitmez., Hailsham'dan önceki yaşamlarını hatırlamazlar. Dış dünyayla bağlantıları yoktur. Öğretmenler değil, gözetmenler tarafından eğitilirler. Spor ve sanata büyük önem veren gözetmenler, Hailsham öğrencilerine sürekli özel olduklarını hatırlatır ve bedenlerine çok iyi bakmaları gerektiğini tekrarlar. 
Kazuo Ishiguro, yayımlandığı yıl Time tarafından İngilizce yazılmış en iyi 100 roman listesine alınan Beni Asla Bırakma'da, yıkıma götüreceğini bile bile kendi kaderini kabullenenlere odaklanmış görünüyor

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes