Murakami Edebiyatı



Graham Swift - Son İçkiler

Ne çok sevdim ben bu romanı, bir bilseniz bi'. Ödüllü kitaplara bayılıyorum, -bildiğiniz şu içi boş, saçma ödüller değil elbette. Prestijli ödüller... Blogu takip edenler, hangilerinden bahsettiğimi iyi bileceklerdir. Son İçkiler, 1996 yılının Man Booker ödülünün sahibi. Bol ödüllü bir kitap anlayacağınız.


Yeterince sosyal ve arkadaşlarınızla vakit geçirmeyi seven tiplerdenseniz, bu roman size göre. Ben fazla sosyal bir tip olmamakla beraber -ya da anti-sosyal olup da beğenen enden kişilerden olabilirim. Arkadaş ortamı, arkadaş muhabbetleri, anılar, flashbackler ve şimdiki zaman... Nedense sayfa aralarında çok hüzünlendiğimi hissettirdi Jack ve arkadaşlarının hikayesi. Graham Swift'in dili çok sade ve edebik... 

Ray, Lenny, Vic ve Vince'ın hayatlarını seveceksiniz. Hikayenin odak noktasında Jack var tabii. Jack'in ölümünden sonra, kendisinin son isteği küllerinin ne yapılacağı konusunda bir raya gelen dörtlü kişinin yaşantısına, bir gününe odaklanıyor. Deniz kenarında bir ev, eski dostluklar ve hesaplaşmalar. Kahkahalar, hüzünlenmeler... Özün kısası, ödüllü kitapların gücü adına okuyun derim. Bayılacaksınız! Kitabın baskısı tükenmiş. Ben kitabı Nadirkitap'tan temin ettim. Sizlerde bakının, bulursunuz.

Can Yayınları'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Graham Swift "Son İçkiler" adlı romanıyla İngiltere' nin en saygın edebiyat ödülü olan' Booker Ödülü ' nü 1997 yılında aldı.Romanında kahramanları olan 

Jack, Lenny,Vic ve Ray, çok yakın arkadaştırlar.Jack ölünce,her zaman buluştukları barda onun şerefine içki içmek üzere bir araya gelirler. Aynı zamanda Jack'in son arzusunu yerine getirecek, hep deniz kıyısında yaşamayı dilemiş olan arkadaşlarının küllerini denize savuracaklardır.Aralarında çok sağlam ve köklü bir dostluk geliştirmiş olan bu dört arkadaştan üçü, son içkilerini içerlerken bu dört insanın geçmişleri tanışmaları ve Jack ile olan ilişkilerini geri dönüşlerle olağanüstü yoğun bir anlatımla kusursuz bir teknikle sergilenir.Son içkiler,nasıl yaşadığımızı nasıl öldüğümüzü ve bu ikisi arasında kalıcı ilişkiler kurma çabamızı işleyan bir 

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes