Murakami Edebiyatı



Yann Martel - Pi'nin Yaşamı

Yann Martel'i ilk kez okuyorum. Pi'nin Yaşamı yazara 2002'de Man Booker Ödülü kazandırmış. Kanadalı yazar, bu kitapta, bir Bengal kaplanıyla kayıkta yalnız kalan bir Hint çocuğu olan Pi'nin hayatta kalma mücadelesini anlatıyor. Kitap oldukça güzel, özellikle tasvirlere bayıldığımı belirtmem gerek. Gözde canlanıyor adeta.


Edebi yönün güçlülüğünü bana kalırsa tasvirlerden almakta. Sonuçta, koca bir kitabı Pi'nin okyanusun ortasında bir kayıkta mahsur kalmasını anlatıyor. Film gibi kitap ama, tasvir ve betimleme sevmeyenler uzak dursun derim. Ben birazda şöyle sıkıcı ve bol ödüllü kitaplar sevdiğimden, sizler bana bakmayın.

Kitap size neler öğretiyor? Bana kalırsa, ayakta kalmayı anlatıyor ve öğretiyor. Her ne kadar bunu uçuk bir şekilde anlatıyorsa. Söyler misiniz bana; bir Bengal kaplanı ile bir kayıkta mahsur kalma şansınız şu hayatta ne kadar ki..! Her neyse, en azından kitap bize böyle bir durumda yaşanırsa ne yapmamız gerektiğini öğretiyor. Okuyun derim, seveceksiniz. Kitabın filmini de buraya yazdım. Okuyun...

İnkılap yayınevinden çıkan kitabın tanıtım yazısı aşağıda bulabilirsiniz.

Bir yük gemisinin trajik şekilde batmasının ardından, bir filika uçsuz bucaksız, vahşi Pasifik Okyanusu'nun ortasında yapayalnız kalır. Sandalın, hayatta kalmayı başarabilen mürettebatı bir sırtlan, kırık bacaklı bir zebra, bir orangutan, Richard Parker adında üç yüz kiloluk bir Bengal kaplanı ve Pi adlı 16 yaşında Hintli bir çocuktan oluşmaktadır. Ve roman asıl bundan sonra başlar. Pi'nin açlık, susuzluk, soğuk, sıcak ve en önemlisi korkuyla mücadele ettiği günler boyunca gösterdiği direnç ve inanç okunmaya değer çünkü.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes