Murakami Edebiyatı



The Affair

Beni bilen bilir; pek dizi izlemem, izlediysem de kaliteli ve bir kitap canavarı olarak 'edebi' içerikli, edebiyat tadında olacak. Showtime'ın yeni dizisi The Affair, çıkalı epey oldu. Söylemenize gerek. Ben ancak zaman vakit ayırıp izleyebildim. Blogda dizi yazmıyorum, çünkü izlediğim dizi şu an sadece Bates Motel idi. Bununla beraber etti mi iki?! Gelin görün ki, o kadar sarıyor ki bu dizi, devam etmeme kararı almak olanaksız. Yasak Aşk adında diziler seviyorsanız, ağzınıza layık, inanın. 


İlk sezon on bölümden oluşuyor. İkinci sezona daha üç ay var. Ben bir oturuşta bitirdim. Fena sarıyor. Eğer pek zamanınız yoksa tavsiye etmeyeceğim, sonuçta sarmaşık gibi her tarafınızı tutsak ediyor. İzleyecek olanlara küçük bir tavsiye: Dizi, bana kalırsa yedinci bölümden sonra başlıyor. O ana dek bırakmayı sakın düşünmeyin. Sezon finali ise bomba idi bildiğiniz. Dizinin farkı, olaylar hem Alison hem de, Noah'ın bakış açılarına göre şekilleniyor. Bunun beraberinde getirdiği ise, hatırlama şekillerine göre saçlar, kıyafetler ve sözler değiştikçe değişiyor.


Dizinin konusu şöyleDizinin temelinde evli bir çift bulunuyor. Hamptons’taki ünlü bir restoranda garsonluk yapan Alison, hayatında yeniden ortaya çıkan bir trajedinin ortasında, parçalanmış hayatını tekrar düzene sokmaya çalışan bir kadın. Kocası Cole ise karısını ve mali açıdan zor bir süreçteki aile yadigarı çiftliğini elinde tutmak için mücadele eden bir adam. New York’ta çalışan bir öğretmen ve aynı zamanda bir yazar olan Noah, tatili geçirmek için karısı Helen ve çocuklarıyla birlikte adaya geliyor ve burada beklenmedik bir şekilde Alison ile bir ilişkileri başlıyor. Zaten kötü bir evlilikleri olan Alison ile Cole’un ilişkileri ise bundan sonra iyice karmaşık bir hal alıyor.

Sarah Treem, dizinin yaratıcısı açıklama yapmış: "Dizinin asıl üçüncü sezonda olayların başlayacağını söylemiş." Açıkçası ilk sezondaki bu kadar olaydan sonra ve daha ne olabilir ki, minvalinde düşünceler beynimi esir almışken, yaratıcının bu sözleri beni korkutuyor. Çünkü, izleyenler bilir, neler neler olmadı ki?! Ve müthiş bir şekilde sezonu noktaladılar. Eminim ikinci sezonda işler çok karışacak ve tırnaklar kemirilecek.



Hamiş: Dizi epey cinsellik içerir. Ben utanırım, ailemle izleyemem dinleyenlerdenseniz, yalnız başınıza izleyip, dizinin keyfini çıkarın. İyi seyirler.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes