Murakami Edebiyatı



Okunacak Kitap Seçimi?

Gördüğünüz fotoğraf, 2014 ve 2015'in yarısında edindiğim kitapların tümü. Her bulduğum boş vakitte almak istediğim kitapları almışım. Tabii zorlukları yok değil. Bunları Malatya'dan alıp, Urfa'ya getirmek kolay olmadı. Bildiğiniz göbek çatlatıyor. Bunların dizimi, fasa fiso derken epey iş çıkıyor. Fotoğrafa bakarken, aklımda bir fikir şimşek gibi çaktı.


Kitap alıyoruz da alıyoruz ama, ne kadarını okuyabiliyoruz. Şahsen ben bir okuyorsam üç alıyorum. Alışkanlıkların canı cehenneme. Neyse, keşke her alışkanlık bunun gibi tatlı ve güzel olsa. Bugün ne okusam? diye soru sorduğunuz biliyorum kendinize. Bende soruyorum, bazen saatler alabiliyor. İşin gerçeği ben bunu yaparken eğleniyorum fakat, sıkıcı bulanlar da yok değil. İşte onlar için bunu kolay hale getirmenin yolları.

1- Eğer kitap okuyacaksanız, zamanınıza göre bir kitap seçin. Nasıl mı? Örneğin, benim kısıtlı bir vaktim var ve elimde kitap süründürmekten hiç hoşlanmıyorum.  Böyle tikleriniz varsa, vaktinize uygun minik, kitapçık seçebilirsiniz. "Hem bugünde bir kitap bitirdim, hem de elimde kitap süründürmedim" diye bilmek için. Mutlu olmak adına.

2- Bunun için kurulmuş sitelerden destek alabilirsiniz. Goodreads tam bunun için var. Blog sahibi olup veya kitap okuyup da bu sitede hesabınız hala yoksa ayıp size. Kitapseverlerin buluşma noktası resmen. Size uygun kitapları ayağınıza getiriyor. Birbirinden müthiş kitap listeleri de mevcut.

3- Bir diğer rehberimiz ise "Amazon" sitesi. Dünyanın en çok satış yapan alışveriş yeri bu. Amazon'un içini gösteren fotoğrafları baktığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Emin olun ağzınız bir karış açık kalacaktır. Burada da müthiş listeler, çok satanlar ve karar vermek adına yardımcı olacaktır. Ayrıca, Amazon'un üyeleri tarafından hazırlanan herhangi bir konu hakkındaki seçilmiş en iyi kitapları sergileyen listmania uygulamasından yararlanabilirsiniz.

4- Bu da, "hava durumuna göre giyinmek" şeklinde yorumlanabilir. Sevinçli olduğunuzda, üzüntülü kitaplar, üzüntülü olduğunuzda ise neşenizi yerine getirecek kitaplar seçmeniz sizin faydanıza olacaktır. Böylece, hem kendinizi hem de günü kurtarmış olursunuz.

5-Tabi kişiden kişiye değişiyor ama, kışın kitap okumak bir başkadır kanımca. İnanılmaz eğlenceli ve keyifli olabiliyor. Bu sebeple eğer kitap okuyacaksanız, ki ağır bir kitapsa ben kışın okumayı tercih ederim. Çünkü yazın berbat sıcaklığında zaten kavrulurken eminin pek az kişi varoluşçuluğunu sorgulamaya vakit bulacaktır. Gerçi ben okuyorum ama, siz bakmayın bana, tatlı kitapları yazın okuyun.

Umarım sizi yansıtan, yardımcı olacak bir yazı olmuştur. Sizin de tavsiyeleriniz varsa, kesinlikle dinleriz. Yorum yapıp, yazıya katkıda bulunabilirsiniz. Seviniriz, bolca tartışırız...

7 Haziran 2015 00:06

Japoncada kitap istifleyip de okumamayı karşılayan bir kelime varmış "tsundoku". Sanırım birçok kişi yapıyor bunu.

7 Haziran 2015 11:22

@miss bluesky•
tsundoku kelimesiyle birkaç ay önce tanıştım. Evet, Japonlar buna karşılık bir kelime türetmişler. Ve oldukça haklılar. Bende bazen yapıyorum. :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes