Murakami Edebiyatı



It Follows - Peşimdeki Şeytan

Malatya'da iken filmi Avşar sinemalarında izledim. Şöyle bir anısı var: epeydir filmi merakla bekliyorum ve izlemek için gittim. Lakin, izlemek isteyen bir tek ben olunca görevli bayan, "tek kişi için salon açamam, biraz bekleyin gelir olur belki, dedi." Bende bekledim ama gelen giden yok. Neyse, helen gelen çifte soruyorum. "Filmi çok övgüler gelin beraber izleyelim, öbür çifte de sordum onlarda çocuğu bahane ettiler." Tam umudu kesmiştim ki, gişe çalışanı bayan "hadi o kadar bekledin, güzel hatırına açayım, git izle, dedi."


Anlayacağınız It Follows'ı izlemek adına büyük çaba sarf ettim. Tabii, korku filmini koca salonda tek başına izlemek, bütün koltuklar senin ve istediğine otur yayıl, keyfince takıl. Öyle böyle değil, mis! Bu film, son yılların hatta son on yılın en iyi korku filmi. Yalnız, birazcık öğüt vermem gerekiyorsa eğer korku filmleriyle haşir neşir değilseniz sevmeyeceksiniz. Bu yapım, biraz da "tarz" sahibi bir türe sahip. İnanılmaz yaratıcı mesajlara da gebe.

It Follows, cinsel yolla bulaşan bir laneti anlatıyor. Film, Elm Sokağında Kabus ve 80li yılların bütün klişelerini ve kendine has bir atmosfer yaratmayı da beceriyor. En çok da nostaljiye olan saygınlığını sevdim. Çünkü, epey oldu içinde günümüzün lanet telefonlarını barındırmayan film izlemeyeli. Tüplü televizyon görmem verdiği mutluluk tarifsiz. Müzikler, filmin en can alıcı noktası kanımca. Eminim filmin soundrackleri bu kadar kuvvetli olmasaydı çok eksik kalırdı. Kısaca, izleyin ve izlettin. Söylendiği gibi, tam bir atmosfer harikası.



7 Haziran 2015 17:45

Normalde korku filmi izleyemeyen biriyim ama hava daha kararmamışken cesaret edip izleyebilirim diye düşündüm yazıyı okuyunca. Cidden güzel bir filmdi. Özellikle müzikler ve kamera açıları gerilimi daha da arttırmış. Bu korku epey süre idare eder beni bence. :)

7 Haziran 2015 23:48

@Mutlu Keçi•
Waow, sayemde biri ileyip beğendi filmi. Çok teşekkür ederim izleyip beğenmenize çok sevindim. Tavsiyeyi dikkate alıp izlemeniz, yorum yapmanız büyük incelik :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes