Murakami Edebiyatı



1. Viranşehir Kitap Fuarı

Yaşadığım yerde ilk defa küçük çaplı da olsa bir kitap fuarı düzenlendi. Tahmin ettiğiniz gibi kendimi frenleyemeyip yine soluğu kitapların bulunduğu kültür merkezimizde aldım. Kitaplar bulunduğu yeri güzelleştirir lafı doğru, tescilli. Sevmediğim kültür merkezini bile sevdirdi.


Viranşehir'de ilki düzenlenen bu fuarda neler yoktu ki. Evet türden kitap ve yayınevi vardı ama bir sorun daha vardı. Maddi açıdan sıkışık olduğum bir döneme denk gelmesi ise benim şansızlığım idi. Fuarda kitaplar epey indirimli idi. Hepsini alıp gidesim vardı lakin, yanımda icadı şeyden az vardı.

Can yayınlarının bulunduğu standı ziyaret etmeden edemedim elbette. İmrenerek baktım, yine. Almak istediklerim o kadar fazlaydı ki.... Neyse, fuar her şeyiyle müthişti. Kitap satıcısıyla amcayla çok hoş kitap muhabbetine girdik. Konu açıldıkça derinleşti, güzelleşti. Fuar alanında bulunan masalardan birinde mutlaka oturup biriyle bir şeyler içip ardından güzel bir kitap sohbeti gibisi yok.



Fuarda en dikkatimi çeken durumsa bu oldu. Daha önce bu tarz bir kitap dizme şekli görmemiştim. Yaklaşık on dakika dalıp gitmişim. Hayranlıkla izleyip durdum. Evde denesem mi dedim? Sonra vazgeçtim, izlemek en iyisi, diyerek bu güzel görüntüyü fotoğrafla ölümsüzleştirdim.



Fuardan bize düşen ganimetlerimiz ise bu iki kitap oldu. Kürt yazar Mehmed Uzun -Aşk Gibi Aydınlık Ölüm Gibi Karanlık ve Yitik Bir Aşkın Gölgesinde- evvelden okuyup çok hoşlaştığım bir yazardı.  Hep devam etmek istediğim yazarlar arasındaydı. Kitapları fuarda %15 indirimli görünce zamanının geldiğini anlayıp alıverdim iki tanesini. Nice fuar ve fuar paylaşımlarına. Sizler bu aralar neler aldınız, hangi fuardaydınız?

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes