Murakami Edebiyatı



Jean Rhys - Geniş, Geniş Bir Deniz

Yazarı ikinci kez okuyorum ama ilk kez yazıyorum. Sanırım Jean Rhys'ın en bilinen kitabı Geniş, Geniş Bir Deniz. Lakin, ben Günaydın Geceyarısı'ndan etkilendiğim kadar bu kitaptan nedense etkilenmedim. Etkilenmedim dediysem kitaptan hoşlanmadığım anlamına gelmiş olmasın lütfen. Aksine oldukça hoş ve düşündürücü roman.


Kitabı okunması gereken 1001 kitap listesi sayesinde keşfedip okudum. Kitap, Jane Eyre'in deli kadın karakterinin üzerinde durulmadığı kadın üzerine kuruluyor. Kitaplar hakkında kitapları okumayı çok seviyorum. Bu da öyle. Pınar Kür'ün çevirisi müthiş. Hakikaten iyi bir çeviri roman kadar güzeli yok.

Elbette Rhys'ı okumaya devam edeceğim. Can yayınlarının dilimize kazandırdığı çok kitabı var. Pınar Kür'ün önsözü ise müthiş. Yazarı okumadan evvel, kendisinin son derece tuhaf ve ilgi çekici kişilik olduğunu öğrenmeniz, kitaba daha bir asılmanızı sağlıyor okurken. Keyifle!

Can Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Jane Eyre adlı ünlü romanı okumuş olabilirsiniz. Okudunuzsa, o kitapta, evin üçüncü katında, kilit altında tutulan deli kadın, birtakım sorularla birlikte sizin de kafanıza takılmış olabilir. Kimdir bu kadın? Neden kilit altındadır? Gerçekten deli midir? Deliyse neden delirmiştir? Peki ama delilik dediğimiz şey nedir? Ünlü İngiliz kadın yazarı Jean Rhys , ünlü Jane Eyre romanındaki o deli kadın'dan yola çıkarak, ama o romandan tümüyle bağımsız, o romandan çok daha etkileyici, çarpıcı, tüm alışılmış değer yargılarını sarsacak bir trajedi yazmış. Geniş Geniş Bir Deniz, ondokuzuncu yüzyılda geçen, ama çağımızı yansıtan bir trajedi. Çağdaş Batı Edebiyat'ının en önemli, en ilginç yazarlarından biri olan Jean Rhys'ın bu en ünlü yapıtını, yine ünlü bir romancımız olan Pınar Kür'ün Türkçesiyle okurlarımıza sunmaktan kıvanç duyuyoruz.

8 Mayıs 2015 15:12

okuyasım geldi hangi kitabıyla başlasam bilemedim kibunla mı tanışsam yazarla acaba

8 Mayıs 2015 18:47

@Hayatım Kitap•
Eğer tavsiyeye izin verirseniz, Günaydın Geceyarısı ile başlayın. Müthişti! :)

11 Mayıs 2015 10:49

Bu yazarı hiç bilmiyordum ama kitap çok ilginç geldi not aldım bakacağım teşekkürler :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes