Murakami Edebiyatı



Yukio Mişima - Bir Maskenin İtirafları

Roman, Yukio Mişima'nın otobiyografisini kurguyla karışık anlatıyor okuyucuya. Japonların hep iyi yazdıklarını söylerim. Bahsetmediğim diğer özellikleriyse, düşündürürken rahatsız etmeleri. Bir Maskenin İtirafları bunu çok iyi başarıyor. Dikenler üstümde okudum diyebilirim. Tesadüf, bugün Mişima'nın doğum günü!


Ergenliğin getirmiş olduğu sorunlar, yaşadığı aşklar ve eşcinsellik kavramının sorgulanması. Mişima'nın eşcinsel olduğu iddiası sürekli gündeme gelen bir konu. Kendisinin bunu çekinmeden kitapta yer vermesi ve tereddüt yapısı kendisiyle ipucu veriyor. Ayrı alkışlanması gereken bir durum.

"Omi için beslediğim körü körüne hayranlık bilinçli her eleştirinin dışında kalıyordu; onu ahlaki açıdan gözden geçirmeye de hiç yanaşmıyordum." (Bir erkeğin başka bir erkeğe bu şekilde hayranlık duyması, tutkuyla bağlanması, insanı gerçekten de etkiliyor. İlginç aslında. Şahsen kendimin karşı cinse bu kadar hisli duygularımın olmadığını fark ettim, o ayrı.)"
Savaş döneminin bir gencin üzerinde yarattığı etkileri çok iyi anlatıyor. Karmakarışık duygular içindeki gencin (Mişima) okudukça okuyasım, bir yandan bunalıma sürüklendim. Kitabı fırlatıp atmak gelmedi değil. Gerçeklikler ne de çok rahatsız ediyormuş insanı meğersem. Oldukça zordu benim için. Mişima'nın cinsellik hakkında yapılan yorumlar ve eleştiriler, kendisinin cinsel tercihi konusunda, yukarıdaki kitaptan almış olduğum paragraf yeterince bilgi vermekte. Gerçekçi ve rahatsız edici roman okumak isteyenler ilk önerim.

Can Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım bülten yazısı aşağıda.

Yukio Mişima, yalnızca Japon edebiyatının değil, dünya edebiyatının da en önemli, üzerinde en çok tartışılmış yazarlarından biri. Her yapıtıyla Japon ruhunu, bir yandan ürkütücü acımasızlığı, öte yandan sonsuz kırılganlığıyla dile getirmiş, müthiş gözlem gücüyle, derin, evrensel bir eser yaratmıştır. Bir Maskenin İtirafları, bu "uçurum yazar"ın en ünlü romanlarından, otobiyografik özellikler taşıyan bir kült metin. Mişima, bir ergenin kendi bedeni üzerinden giriştiği yaşam ve ölümle hesaplaşma sürecini, insan zihninin en uçlardaki serüvenlerinden birine dönüştürüyor. Ölüm, kan ve intihar saplantısı, modern yaşamın reddi, eşcinsellik gibi temalar üzerinde yoğunlaşıyor, her satırıyla ürpertici bir yolculuğa çıkarıyor okurunu.

14 Ocak 2015 18:52

Yine çok güzel bir yorum/inceleme. Zevkle okudum. Ben de okuma listeme alıyorum.

18 Ocak 2015 12:50

@Elvan Arvas•
Teşekkür ederim. İyi günlerde okumanız, okurken zevk almanız dileğiyle... :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes