Murakami Edebiyatı



Raymond Carver - Lütfen Sessiz Olur Musun, Lütfen?

Bu kitabı nedense çok sevdim Raymond Carver, Murakami'nin en sevdiği ve tavsiye ettiği yazarlardan biri. Sırf bu yüzden bile inanılmaz bir okuma isteği duydum. Lütfen Sessiz Olur Musun, Lütfen? gibi günlük hayatta da geveze insanların beni kitap okurken rahatsız etmelerine verdiğim cevap, müthiş uymuş kitabın ismine.


Öykü/hikaye okumayı sever misiniz? Ben eskiden pek sevmezdim ama giderek seviyorum. Hele Raymond Carver'in öyküleri çok sıcak ve sıradan. Hikayelerin azizliği buradan gelme. Karakterlerin hepsi dinginlik denizinde yüzüyor adeta. Sıradan insanların hayatlarına sıradan bir bakış atıyor. İnanılmaz vurucu.

Okadar yalın ve basit bir dille ifade ediyor ki, bunun küçük bir çocuğun elinden çıkma zannediyorsunuz. Lakin, finaldeki sıradan bitişlerse beni çok eğlendiren-etkileyen faktör oldu. Sorunlu dünyada sorunlu karakterlerin sorunsuz hayatları anlatılıyor. Ayça Sabancuoğlu çok sevdiğim bir çevirmen. Yine çok iyi iş çıkarmış. Kalemenin mürekkebi hiç bitmesin.

Can Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

XX. yüzyılın ikinci yarısında en önemli Amerikan yazarlardan biri olarak tanınan ve 1980'lerde kısa öykünün yeniden canlanmasında büyük katkısı olan Raymond Carver'ın ünü, ölümünden sonra daha da yaygınlaştı.

Carver sıradan insanların yüreklerinde mizah ve elem duygularının nasıl bir arada var olabileceğini gösterdi. Öykülerinin köşeye sıkışmış, kendini ifadeden aciz, yılgın kahramanları akıntıya kürek çekerek günü yaşayabilmek, gelecek kaygısından ve onları yok etme tehlikesini taşıyan geçmişteki hatalarından uzaklaşabilmek için savaşır. Ne var ki, bu savaş, her zaman kaybedilmeye mahkûmdur. Ancak, Carver bu karmaşık yaşamları dile getirirken bir beyin cerrahının titizliğiyle ayrıntıları işler ve kahramanlarının kırılgan yüreklerini dokunaklılığa kaçmadan bize açar.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes