Murakami Edebiyatı



Markus Zusak - Kitap Hırsızı

Çok az kitabı fırtınalar koparırken okurum. Herkesin elinde olan kitabın hiçbir çekici yanı yok bana sorsanız. Neyse, insanların kitap okuduklarına şükretmenin vakti çok geldi bile. Kitap Hırsızı, çok tatlı hikaye anlatıyor. Tatlı dediğime bakmayın, bir o kadar da acımasız bu roman.


Markus Zusak'ın okuduğum ilk kitabı. (İkincisi Köpek Düşleri idi.) Hoşnut ayrıldığımı söylemem lazım. Alman edebiyatının yeni dönem nefeslerinden olmaya aday biri Zusak. Nedense, her satırda ve savaş döneminde bir çocuğun gözünden anlatılan hikaye bana Pan'ın Labirenti filmini bolca hatırlattı. Epey benzettiğim yerler oldu. Sahneler canlandı gözümde.

Sıkıcı ve moralimin bozuk olduğu bir günde üniversite kampüsünde, sessiz sanki bir bankın köşesine oturup okumaya başladım. Kafa bin-bir iken bile beni içine almayı başardı. Sırf bu yüzden sevdim bu kitabı. Liesel karakterini sizde sevecek, sıkıca kucaklamak bile isteyeceksiniz.

Not: Kitap filme de alındı. İyi övgülerde aldı. Geoffrey Rush ve Emily Watson gibi iki muhteşem oyuncuyu kadrosunda barındırıyor. Kısa zamanda izleyeceğime emin olabilirsiniz. Emin kitap kadar tatlıdır.

Encore Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Kitap Hırsızı, Avustralyalı yazar Markus Zusak tarafından kaleme alınmış romandır. Kitap Nazi Almanyası'nda geçmekte ve son derece yoğun bir şekilde bu tarihte alınan notlar ile birlikte ölüm anlatılmaktadır. II. Dünya Savaşı'nın dorukta olduğu bu günlerde, bir üvey anne ve baba ile birlikte yaşayan genç kızın, evlerine sakladıkları genç ile aralarındaki ilişki anlatılır. İlk olarak 2005 yılında yayınlanan kitap pek çok ödül kazanmış ve 230 hafta boyunca New York Times En Çok Satanlar listesinde yer almıştır.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes