Murakami Edebiyatı



Uygar Şirin - Karışık Kaset

Uygar Şirin'le ilk buluşmamız Karışık Kaset. Yerli yazarları okuyorum evet, ama Şirin gibi yazarlar popüler kültürün esiri geliyor bana. Gerçi, kendisinin en çok ses getiren kitabı bu, bundan sonra sıkça yeni kitaplarını ve ismini duyarız artık!


Nostaljiye bayılan kişiliklerdenim. Eski olan her şey değerli ve güzeldir. Kitabı görür görmez içimden bir şeyler göçtü. Tamam o kadar yaşlı değilim ama, 90'larda kalemle kaset bantlarını sardırdığımız zamanları çok iyi hatırlarım. Ne sıcak, içten günlerdi..

Sevdiği kıza bir türlü açılamayan bir adamın ve kızın hikayesi bu. Eminim seveceksiniz. Yerli müziklerle aranız nasıl bilmem etmem; şunu biliyorum dinlenecek ne çok şarkı varmış diyeceksiniz. Ben Sezen Aksu - Geri Dön parçasıyla dinleyip bitirdim romanı. Sezen bolca geçiyor, ondan bir parça seçip okumanızı tavsiye ederim.

Filmi de gelmiş. Yönetmenliğini Tunç Şahin yapıyor. Sarp Apak ve Özge Özpirinçci baş rollerde. Keşke Ezgi Mola olsaydı kadın karakter. Neyse bakalım, izleyip yorumlayacağım sanırım, kararsızım daha. Başka kitaplarda görüşürüz. Okuyun efendim, bol bol!

Kırmızıkedi Yayınlarından çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda. Keyifle, müzikle okuyun!

"- Niye anlatmıyorsun?
- Neyi?
- Neden böyle davrandığını?
- Bilmiyor musun?
- Bilmiyorum.
- Bilmiyorsan ben de anlatmıyorum.
- Ama çok saçma! Bilmiyorsam anlatman lazım.
- Bence senin bilmen lazım.
- Başka bir şey söylemeyecek misin?
- Kaset var ya işte."

Şimdi şöyle... İrem'le 1990'da tanıştık. Ben 13 yaşındaydım, o 12. Ben tabii ku?t diye âşık oldum, gittim bir karışık kaset hazırladım. Ama İrem'in derdi başkaymış. Sanırım. Tam da emin olamadım.Sonra tuhaf bir şey oldu, 10 yılda bir karşılaşmaya başladık. Saat gibi, aksatmadan. Hayat ya bizle dalga geçiyordu ya da bize yeni bir şans veriyordu. 

Sonuçta iş öyle bir yere geldi ki 20 yıldır birlikteydik ama daha ilişkimiz başlamamıştı.

Karışık mesele.

22 Ekim 2014 21:50

bu kitap bende var , biliyorum ama okuyup okumadığımı hatırlamıyorum , sanırım elimde ama okuyamadım henüz ya da öyle bir şey , film gelmeden mi okusam yoksa izledikten sonra mı , önce film derim hep ama :D

27 Ekim 2014 12:08

Nostaljiyi ben de çok seviyorum, kitabın film yapıldığını bilmiyordum, merak ettim doğrusu:) bu arada Blog Ödülü aldınız, bilmiyorum ödül ve mim kabul ediyor musunuz ama etmiyorsanız da bu vesileyle blogunuzu keyifle okuduğumu söylemiş olayım:)

27 Ekim 2014 13:32

@kitapeylemcisi.
Önce"kitap" elbette. Sorulur mu! :P

27 Ekim 2014 13:33

@Eren O.
Teşekkür ederim Eren, utandırdınız beni şimdi, kabul etmek ne demek, başımın üstünde yeri var ödülün.. :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes