Murakami Edebiyatı



Sahaf Güzelliği

Her kitapsever aynı zamanda bir sahafsever de. Eski kitapların kokusu, içine yaşanmışlıkların kaçtığı saman sarısı bu eski kitapları kim sevmez ki! Epeydir yapmam gereken alışverişi yaptım. Bulunması çok zor olan kitapları NadirKitap sayesinde bulundum, bastım siparişi. Çok keyifli ve mutluluk veriyor kitap alışverişleri. Blogda ilk kez kitap alışverişi yazıyorum. Buyurun!


Anne Tyler - Soluk Alma Dersleri: 1989'da yazara Pulitzer Ödülü kazandırmış, her evli çiftin okunması tavsiye edinen, edebiyatın en değerli kitapları arasında yer alıyormuş.

Kenzaburo Oe - Kurbanı Beslemek: 1958'de Akutagawa Ödülü sahip olmuş bu kitap. Aynı zamanda sinema filmi de mevcut. Kitabın ismi, konusunu ele veriyor zaten.

Anita Brookner - Hotel Du Lac: Uzun süre bulmak için çok koşuşturduğum, 1984 Booker Ödülü sahibi kitap. Otelleri bol sevdirip, doyasıya hırka giydirmeye teşvik ediyormuş. Bakalım.

Kenzaburo Oe - Delilikten Kurtar Bizi: İki uzun öykü barındırıyormuş kitap. Japon aile kökleri hakkında çok şey bahşediyormuş. Japonları sever misiniz? (Bayılırım.) Daha iyi tanımak için o zaman buraya alalım sizi.

Ian McEwan - Amsterdam'da Düello: 1998'de Booker Ödülü almış kitap hakkında iyi ve kötü yorumlar okudum. İntikam meselesini işliyormuş. Ödüllü kitapları "asla" gözden kaçırmayan biri olarak, elbette aldım. Okuyup göreceğiz.

Anita Brookner - Uzak Dostlar: Yazarın ustalık dönemi eseri döneminden bir yapıtmış. Baş karakter Rachel bir kitabevi işletiyor. Ayrıca bolca İtalya tasvirleri yer alıyormuş. Daha ne olsun kuzum?


Donna Tartt - Gizli Tarih: Tartt'ın ilk kitabı. Diğer eseri The Goldfinch, 2014'te Pulitzer Ödülü'ne layık görüldü. Çeviriye başlanmış, yakında raflarda! Gizli Tarih, çok iyi yorumlar alan gizem soslu kitaplardan.

Yann Martel - Pi'nin Yaşamı: 2002 Booker Ödülü'nün sahibi bu kitap. Eminim kitaptan çok filmi duyulmuştur. Filmi önce izledim. (maalesef) Genel anlam da önce kitabı okumuş olurum film çıkınca, bu defa öyle denk geldi. Neyse ki film silikti. Kitap şahanedir eminim. Ne de olsa ödüllü!

Mark Haddon - Süper İyi Günler: Whitebread 2003 Yılın Roman Ödülü'ne sahip ödüllü bir kitap. Otistik bir çocuğun hayatı konu alınıyormuş. Kitaba yağan övgüler inanılmaz fazla. Doktorlarca tavsiye ediliyor. Arka kapak yazısı ise, bir doktora ait. Oldukça merak uyandırıcı.

Ian McEwan - Yabancı Kucak: Zamanında arayıp bulamadıklarımdan. Kitabın filmi de mevcut. Söylenenlere göre finali kafaya balyoz inmiş hissi verene, son derece şok etkisi yaratıyormuş. Merak ettiniz değil mi? Bende ettim!

Yasunari Kawabata - Göl: Japonlar candır, gerisi heyecandır. Nobel Ödüllü yazarın uzun öyküsü imiş. Bir kaçağın kaçtığı sırada, bir kıza tutulması anlatılıyor. Japon olsun da, varsın çamurdan olsun, diyenlerdenim.


Margaret Atwood - Damızlık Kızın Öyküsü: Yasaklı kitaplar listesinde çok üstlerde olan kitap. Ütopik bir dünyanın feministik düşüncelerle birleşimini okuyacakmış. Kadın hakları adına önem teşkil ediyor.

Margaret Atwood - Kedi Gözü: Atwood en çok okumak istediğim yazarların başını çekiyor. Fırsatını bulmuşken üç kitabını birden aldım. Hem artık bu kitapları basılmıyor. Çok istediysem de Pulitzer Ödüllü Kör Suikastçi'yi hiçbir yerde bulamadım.(gönül yaram) Kedi Gözü çok sevilen bir kitabıymış.

Margaret Atwood - Ademden Önceki Yaşam: Kadınlar ve dinozorlar diyeyim, konuyu kilitleyeyim. Spoiler yok.

Ben Okri - Tehlikeli Aşk: 1991 yılında Man Booker Ödülü kazanmış kitabı Aç Yol'u evvelden almıştım, kitaplığımda bekliyor. Hazır görmüşken Tehlikeli Aşk'ı aldım. 1970'lerin Nijerya'sı anlatılıyor.

Kitap alışverişim böyle idi. Hepsi temiz, birinci el (çoğunun poşetini ben yırttım) gibi temiz ve güzel kullanılmış. Ben ödüllü (prestijli ödüller tabii) kitaplar ve çoğunlukla edebi kitaplar okumayı seviyorum. Sizler en son ne zaman sahafa uğradınız? Uğradıysanız ne aldınız? Son olarak ne tür kitaplar almayı, okumayı seversiniz? Alışverişinizde keseniz bol olsun. Zevkle!

27 Eylül 2014 14:30

Harika bir alışveriş olmuş, ne güzel anlatmışsınız, süper!

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes