Murakami Edebiyatı



Amin Maalouf ~ Semerkant

Amin Maalouf müthiş bir yazar. Evet, Semerkant'ta şahane bir eser. Yeni okumadım kitabı. Tam hatırlayamasam da oldu biraz. Lakin, bilgiler ve karakterler hala buram buram körpe kokuyor. Epey etkilenmişim.



Ömmer Hayyam, Hasan Sabbah ve Nizamülmük karakterleri sizden bir parça olacak. Tarihi pek sevmem açıkçası. Tarih uydurmalarla dolu, elbette gerçekler var, ama çok az. Semerkant'a gitmek istedim bir an önce.

Sonlara doğru gidişatı beğendim. Keşke tarihi olayla bitirseymiş, dedim. Günümüz insanın inanılmaz iticiliği. Nostaljiyi çok benimseyen, seven ve sayan biriyim. Ömer Hayyam'ın yaşadığı çağlara uğradım da geldim. Siz mutlaka okuyun, etrafınıza da okumak için beyinlerini ütüleyin.

''Istıraptan belin büküldüğünde,dünyanın üzerine ebedi bir gece çöksün istediğinde ,yağmurun ardından ışıldayan yeşilliği düşün,düşün bir çocuğun uykudan uyanışını ''
YKY'den çıkan kitabın tanıtım yazısını aşağıda bulabilirsiniz.

"Titanic'te Rubaiyat! Doğu'nun çiçeği Batı'nın çiçekliğinde! Ey Hayyam! Yaşadığımız şu güzel anı görebilseydim!" Amin Maalouf, "Afrikalı Leo"dan (YKY, 1993) sonra bu kez Doğu'ya, İran'a bakıyor. Ömer Hayyam'ın Rubaiyat'ının çevresinde dönen içiçe iki öykü... 1072 yılında, Hayyam'ın Semerkant'ında başlayan ve 1912'de Atlantik'te bit(mey)en bir serüven... Bir elyazmasının yazılışının ve yüzlerce yıl sonra okunurken onun ve İran'ın tarihinin de okunuşunun öyküsü / tarihi...

8 Mayıs 2014 03:07

Yarım bıraktığım kitaplardan, ama senin yorumundan sonra tekrar başlayasım geldi. :)

9 Mayıs 2014 19:48

Beni çok etkilemiş bir kitaptır..:)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes