Murakami Edebiyatı



Douglas Adams ~ Otostopçunun Galaksi Rehberi

Kaç roman bir radyo programı halinde başlayıp, sonradan kitaplaşmıştır. İçerik komik olması ayrı iken, kitabında bu trajikomik şekilde başlaması, birbirine paralellik gösteriyor. İnanılmaz komik şeylere tanık olacaksınız. Ağzınız kulaklarınızda okuyacaksınız. Otostopçunun Galaksi Rehberi, tam bir şamata.



Douglas Adams, evrenin sırrını öğrenmek için nelere katlanacaksınız nelere. Kitabın savunduklarını ayrı, konuya getirdiği yaratıcı yorumları ayrı seveceksiniz. 42 saysının gizemini çözmek için tırnaklarınız pek muhtemelen. Birkaç sefer girişimde bulundum zira. 


Kabalcı yayınlarından çıkan beşibiryerde seti edindim. Uzun soluklu bir maceraya hazır olun derim. 25 Mayıs, Havlu Günü olarak kutlanmakta. Kitaba selam niteliğinde bir selam bu. Okuyanlar hemen çakar işi, havlunun bu hikayede ne denli önemli rol oynadığını, nasıl hayat kurtardığını, işe yaradığını anlayacaktır. Ben en çok Robot Marvin karakterine hayran kaldım. Her seferinde gülümsetmeyi başarıyor. En kısa zamanda edinip okuyun derim. Çok seveceksiniz. Hatta, kütüphanenizde bulunması elzem eserlerden kendileri. Otostopçunun Galaksi Rehberi adıyla çekilmiş sinema filmi bulunmakta. Keyfiniz bol olsun.

Kabalcı yayınlarından çıkan kitabın tanıtımı yazısı aşağıda.

Tamamen sakin bir hayat yaşamak, hayatına temel yaşamsal fonksiyon olarak soğuk bira ve güzel çay içmek kavramını oturtmak isteyen, kendi halinde, üstelik fazlasıyla uysal bir adam Arthur Dent, bir sabah uyanır ve evinin saçma bir nedenle yıkılacağını öğrenir; ama bu yalnızca başlangıçtır. Daha bir kaç saat bile geçmeden gezegeni yok edilecek ve yanında kankası Ford Prefect, üstünde yıpranmış sabahlığı, elinde havlusuyla galaksi boyunca sürecek inanılmaz bir yolculuğa çıkacaktır ...

29 Aralık 2013 17:17

Kitabı alıp, okumaya başladıktan bir müddet sonra yarım bıraktım. O gün bugündür okunmayı bekliyor. Bir gün okuyacağım mutlaka. :)

29 Aralık 2013 17:50

@Güven Turan•
Mutlaka oku derim. Sayfalar geçtikçe sevilen türden. :)

BA
29 Aralık 2013 20:48

Ben yıllar önce ilk kitabı okudum, beğendim de aslında. Marvin beni çok eğlendiriyordu. Ama sonlara doğru bir doygunluk oluştu, artık bitsin dedim. Devam kitaplarını da okumaya hiç niyetlenmedim. Umarım siz hepsini okuyabilirsiniz.

30 Aralık 2013 00:16

@BA•
Bence okumalısınız. Zaten benim okuduğum, Kabalcı yayınevinin beşi bir yerde. 5 kitap tek cilte sığdırılmış şekilde okudum. 700 küsür sayfa, inanılmaz eğlenceli! :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes