Murakami Edebiyatı



Ayn Rand ~ Hayatın Kaynağı

Bu kitabı nerelerde görmedim ki... Bir dönem herkesin elindeydi neredeyse. Daima başka kitaplarda mevzusu açılır, filmlerde tiplerine bu kitabı önerir, muhteşemliğini yere göğe sığdıramazlardı. Çok merak ettim ama okumadım popülariteye karşı alerjim var.


Ayn Rand, ilk defa elime aldığım yazarlardan. Hayatın Kaynağı'nı sevdim. Özellikle bir ara mimar olma isteğim düşünülürse, mutlaka okumalıymışım, dedim. Lakin, övüldüğü kadar olmayan bir roman bu. Karakter fazlasıyla içten pazarlıklı burada. Sinir katsayınız fırlayacaktır; Dikkat!


Howard Roak, değişik ve cool bir karakter. Diğer karakterler hakkında fazla bilgi vermemek en iyisi. Yazar, kitabını şöyle yorumluyor."İnsanın egosu ilerleyişinin kaynağıdır." Birbirlerinden delicesine nefret edenler karakterleri okudukça, bencilliğin tanımaz olduğunu öğreniyorsunuz. Dolayısıyla, kısa ve öz açıklamış yazar kitabın tanımını. Plato Film Yayınları'ı maalesef rezalet bir basım ve tasarımla sunmuşlar önümüze. Umarım, daha iyi yayınevleri tarafından, daha iyi ve itinalı basımını görürüz. Çeviri gayet iyi, bir ki yeri saymasak beğendim. Kitap 925 sayfa, ben üç günde bitirmiştim. Rahatlıklar ve keyifli bir okuma için bir hafta yeter de artar.

The Fountainhead, aynı adlı 1949 yapımlı bir filme sahip kitap. Başrollerde, pek haz etmediğim Gary Cooper yer alıyor. Filmi yakın zamanda izlerim diye umuyorum. Patricia Neal de var!



Plato Film Yayınlarından çıkan kitabın özeti aşağıda. Önce iyi okumalar, sonra iyi seyirler dilerim!

"Kolektif beyin diye bir şey yoktur. Kolektif düşünce diye bir şey de yoktur. Bir grup insanın vardığı anlaşma, ya bir uzlaşma, ödün verme sürecidir, ya da birçok bireysel düşüncelerin bir ortalamasıdır. İkincil önem taşıyan bir şeydir. Birincil eylem.. yani mantık yürütme süreci... bir tek kişinin tek başına yapması gereken bir şeydir. Yemekleri bir sürü insana paylaştırabiliriz. Ama kolektif bir midede sindiremeyiz. Hiç kimse kendi ciğerlerini, başkasının yerine solumak için kullanamaz. Hiç kimse kendi beynini, başka birinin yerine düşünmek için de kullanamaz. Vücudun ve ruhun bütün işlevleri bireysel ve özeldir. Paylaşılamazlar ve devredilemezler."

1 Kasım 2013 18:17

Evet, bir ara çok meşhurdu bu kitap. Ben de sık sık görüyordum ve hep alıp almamak konusunda kararsız kaldım. Ve bu güne kadar da almadım. Hala kitap alışverişi yaparken ara ara gözüm takılır bu kitaba ama nedense sepete atmam. :)

2 Kasım 2013 00:15

alırım ben bunu , hiç te görmemişim bu arada , alırım diyorum ama kalınlığı sevdim ben , konuya bakılır:)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes