Murakami Edebiyatı



Tezer Özlü ~ Çocukluğun Soğuk Geceleri

Okuyunca kendisinden çok çok özür dilediğim bir yazar, Tezer Özlü. Tuhaf olansa, bugünlerde sürekli beklettiğim yazarların inanılmaz derece sağlam çıkması, her seferinde kendimi küçük düşmüş hissetmem. Normal şartlarda bundan şikayetçi olabilirim ama, yazarın harika çıkması hepsini unutturuyor.


Özlü, tıpkı Sylvia Plath gibi yazıyor. Hatta, Çocukluğun Soğuk Geceleri, kesinlikle Sırça Fanus'la çok benzeşip, ortak konular işliyor. Lakin, Tezer'in kalemi çok daha güçlü ve etkileyici. Sizi yaralıyor. Yaraların kabuk bağlaması ise, emin olun uzun sürüyor!

“─ Ne oldu sana? Sensiz yaşayamam.
“─ Yaşarsın. Herkes herkessiz yaşayabilir.”

Tezer Özlü
Utandım. En çok kendimden utandım. Çoğu zaman Tezer'e çok yakın hissettim. Çocukluğun o soğuk gecelerini bende yaşamışım, hala hatırımdaymış meğer... Ben onları tozlu raflara yollayıp, hadi size güle güle demişim. Hem de hiç fark etmeden. Tuhaf hissettim. En çok ölmeyi diledim. Sayfalar ilerledikçe yazara hak verdim. Nasıl olur da bu kadar şey yaşayabilmişiz? Hem de yorulmadan ayağa kalkıp, tekrar devam etmişiz. Yok yok, kitabın cümleleri bunun bir delilik olduğunu söylüyor. Duracaksın yerinde! Şahane bir kitap!

YKY'den çıkan kitabın özeti aşağıda. Mutlaka ve bol bol okuyun. Sayfa aralarını kurcalamayı da unutmuyoruz!

Tezer Özlü'nün bu ilk romanı, yaşamın yalnızca başlangıcını oluşturmakla kalmayan, sürekli dönülen, belki de hiç çıkılamayan çocukluğu yansıtıyor. Yetişkinlerin, tıpkı çocukluğa olduğu gibi, farklılığa da aman vermeyen dünyasına karşı yazar anıların çıplak gerçekliğine sığınıyor.

16 Eylül 2013 18:16

Benim de durmadan erteledigim bir yazar, okumaktan korktugum bir yazar.

16 Eylül 2013 19:18

Ah! Harikasınız. Bu kitabı henüz satın aldım ve hemen okumak için sabırsızlanmaktaydım ki yazınızı gördüm. Şöyle ki, okumaya korkuyorum yazınızı. İçeriği hakkında bilgi sahibi olmak istemem. Bir arkadaşımın önerisiyle aldım çünkü. İçime sinsin istiyorum. Anlarsınız ya :)

16 Eylül 2013 21:43

@Şaziye P♦
Benim düştüğüm hataya düşmeden okumaya başlayın bir an önce!

16 Eylül 2013 21:44

@Devrim Atasu♦
Ne harika zamanlama! Umarım kitapta bol bol kendini bulursun...seversin. Anlıyorum elbette. Şimdiden şahane okumalar! :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes