Murakami Edebiyatı



Stefan Zweig ~ Satranç

Stefan Zweig ne kadar süredir erteliyorum, bilmiyorum. Lakin, çokça olduğunu tahmin ediyorum. Aslında, ilkokul öğretmenimin tavsiyesi söz konusu olmasa, daha da erteleyecekmişim. Ne büyük budalalık! Her zaman ki gibi, ertelediğim bir yazara vuruldum!


Sizi etkileyen, düşünmeye iten bir kitap Satranç. Belki de, beni etkilemesinin diğer sebebi ise, yine ilkokulda Satranç Kulübünde olmamdan olmuş olabilir. Bir anlık eskilere götürdü beni. Tek oturuşta okuyup bitirdim. Zaten ince bir kitap. Boyutuna bakıp hafife almayın, çarpıyor adamı sahiden!

Stefan Zweig
Yazarın çok etkileyici bir biyografisi var. Okuyunca içim burkuldu. Karısıyla beraber 1942 yılında intihar etmiş. Yazarı okumaya devam edeceğim çünkü, tanımadan bir ton kitabını almıştım önceden.

Can Yayınlarından çıkan kitabın tanıtım bülteni aşağıda. Keyifli incelemeler, okumalar!

Rastlantı sonucu eline geçirdiği bir kitapla satrancın inceliklerini öğrenerek bu oyunu bir tutkuya dönüştüren ve giderek bu tutkusu yüzünden beyin hummasına yakalanan Dr. B.'nin öyküsüdür görünüşte Satranç. Ama derinlerde bir veda mektubudur aslında.
Stefan Zweig'ın Brezilya'da sürgündeyken yazdığı ve Şubat 1942'deki intiharından birkaç ay önce tamamladığı Satranç, Avrupa kültürünün nasyonal sosyalist tehlike altında yok oluşuna işaret eder.

Avrupa kültürüne elveda derken yaşama da veda etmeyi seçen Zweig'ın son yapıtı Satranç, gerilimli kurgusu ve kahramanın ruhsal gelgitlerinin işlendiği dokusuyla, kısa ama her bakımdan etkileyici olağanüstü bir uzun öyküdür.

Adsız
13 Eylül 2013 22:07

Merhaba,
Çekilişime beklerimm
http://ilknur--akpinar.blogspot.com/2013/09/2-cekilisime-5-kitap-ile-davetlisiniz.html
sevgiler

13 Eylül 2013 22:58

Ben açıkçası çekiniyordum bu kitaptan. Bilmem, belki de satrancı halen de beceremediğim için. Siz de beğendiyseniz, göz atmakta fayda var demektir. Sevgiler.

(Dipnot: Bu kitap aslında Can Yayınları'nda değil şu an, İş Bankası yayınlarında Modern Edebiyat serisi içinde çıkıyor. O seriyi takip edin bence, çünkü içinde Otomatik Portakal gibi bir şaheseri de bulunduruyor)

13 Eylül 2013 23:50

@Devrim Atasu♦
Bence okuyup, beğenirsin. Göz atmalısın bir ara. Kitapçıyı dolaşmaya çıktığımda mutlaka aklımda olacaktır, göz atacağıma emin olabilirsin! Saygılar.

BA
15 Eylül 2013 15:08

Ben de bu kitabı çok geç okudum ve çok sevdim şurada da (http://kitapnot.blogspot.com/2013/05/satranc.html) uzun uzun yazdım hayranlığımı. Şimdi de Bir Kadının 24 Saati'ni okumak istiyorum. Gerçekten adı yazar hanesinde görünen her şeyi gönül rahatlığıyla alıp okuyabilirim :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes