Murakami Edebiyatı



Ernest Hemingway ~ Yaşlı Adam ve Deniz

Şimdiye kadar Ernest Hemingway okumamış olmanın verdiği ezikliği bir yana, okuduktan sonra “Vay be, ne iyiymişsin be adam” demek ayrı pişmanlık ve utanç kaynağı benim için... Hemingway bol ödüllü bir yazar. Buna Nobel dahil! Ben ilk eseri; Yaşlı Adam ve Deniz'den başladım okumaya, enfesti!


Bu kadar seveceğimi düşünmüş olsaydım, kesinlikle daha önce okumuş olurdum bu eski tüfeği. Yaşlıları severim, her ne kadar toplum tarafından rencide edilip, hor görülen insanlar olarak lanse edilse de, netice de yaşlılık kapıda. Birazda bunu düşünerek davranmak gerek!


Eğer doğuştan denizden gelen biriyseniz, -denizden gelen biriyle kastım, denizin bulunduğu bir bölge yetişmeniz- kesinlikle çok seveceksiniz. Tuhaf belki de ama, balık yemeyi sevmeme rağmen Balıkçılık yapan usta büyük saygım ve sevgim her daim olmuştur. Sempatik geliyorlar. Tıpkı kitaptaki Yaşlı Amca gibi.


Kitap bol ödül almış. 1953'te Pulitzer Ödülü'ne layık görülmüş. Ayrıca, Hemingway'i Nobel almasına sağlayan kitapmış, her ne kadar yazar ödülü reddedip kabul etmese de... Yaşlı Balıkçı ile bir süre sonra dost olup çıkıyorsunuz. İnatçı balığın hikayesi ve inatçı Balıkçının hikayesi son derece keyifli ve heyecanlı. Çoğu yerde tırnak yedim! Mutlaka okuyun, okutturun.

Ernest Hemingway
Bilgi Yayınevinden çıkan kitabın tanıtım bülteni aşağıda. Keyifli incelemeler, mutlu okumalar!

Yaşlı bir Kübalı balıkçının açık denizde Gulf Stream'e kapılmış olarak dev bir kılıçbalığıyla olan can yakıcı mücadelesi son derece sade ve kuvvetli kelimelerle anlatılıyor. Bu hikâyesiyle Hemingway, yenilgiye karşı cesaret, kayba karşı şahsi başarı temasını kendine has modern üslubuyla yeni baştan heykelleştirmiştir.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes