Murakami Edebiyatı



Yemekli Edebiyatlı Kitaplar

İştahsızlığın dibine vurduğum şu sıralar, açlıktan ölmemek üzere mücadele veriyorum. Yemek yemeyi seven insanlar olarak (öyle umuyorum herkesi.) yemek üzerine okumanın faydalı olacağını düşünüyorum. Hazır mübarek Ramazan ayı yaklaşmışken, bol bol yemekten konuşalım, üstüne okuyalım. Ben bu yaz, bolca yemek üzerinde duracağım gibi. Yemekli bir edebiyat olacak sanırım. Bunun için, bir liste hazırladım. Bakalım neler varmış?


Ernest Hemingway'in çıkan bütün kitaplarını alıp, bunun üstüne hiçbirini okumayıp, yazarı yemekanı kitabıyla tanıyacak olmam utanç kaynağı. Kesinlikle, bu kitaptan önce bir kitabını okuyacağım! Belki okumadım kendisini ama, hakkında çokça bilgiye sahibim. Hemingway'in çilingir sofrası pek meşhurmuş. Balık ve rakıya bayılıyormuş. Craig Boreth; Hemingway'le Yemek Bir Şenliktir, kitabında anısını anlatıyor. Ayrıca içinde bol bol resim varmış. İçeriğe şöyle bir göz atma fırsatım oldu. Şahane iş çıkarmış Oğlak Yayınları!

Her işte olduğu gibi, yemek sektöründe çalışan aşçılar arası rekabetlerde oluyormuş. İşte Mutfak Sırları bunu çok iyi bir dille anlatıyormuş. Eleştirmenlerin şöyle bir gözdağı vermesi var, kitap için: Eğer kitabı okuduktan sonra; Restoranlarda çalışmak, ya da öyle bir iş yeri açmak, hatta restoranlarda yemek yemek dışında herhangi bir şey yapmak istiyorsanız çok azimliymişsiniz. Bu iddialı sözlerden sonra merakım bin kat arttı desem yalan olmaz.


Jonathan Safran Foer ~ Hayvan Yemek
Hiç aklımda olmadan okudum Hayvan Yemek'i. Düşününce tam zamanında okumuşum, listeye okuduğum bir kitap eklemek hayli keyifli. Epeydir okuduğum şeylerin beni vurmadığını hissetmeye başlamıştım ki, Jonathan Safran Foer feci vurdu. Her gün hapur hupur götürdüğüm tavuğu, ellerimle önümden ittim. Eğer birazcık vicdan sahibi ve duyarlı vatandaş olmayı başarmışsanız, aldığınız her lokma canınızı acıtacak. Dolayısıyla, et tüketen, tüketmeyen herkesin okumasını şart koşuyorum. Ne kadar uyarsınız bilemem. Sizlik orası!


Günümüz dünyasının lezzet hoşluğunun arayışından çok, karın tokluğu uğruna içinde ne olunduğu bilinmeye şeylerin mideye indirilmesi alışıldık bir hal aldı. Bundan son derece rahatsızım. Olabildiğince uzak duruyorum ama ne fayda, her yeri sarmış fast-food, denen armut piş, ağzıma düş, saçmalığı. Kitap Osmanlı Saray Mutfağı ve Osmanlı fast-food'u bile dahil edilmiş. Okumak gerektiğini düşünüyorum. Baskının tükenmiş olması üzücü; anlaşıldı. Bulmak için bolca koşturacağız, tabii bulursak!


Japon Edebiyatı denildiğinde akan sular durur bende. Okumak için can attığım kitaplardan. Mutfak ismini ilk gördüğümde, anılarım depreşti. Eskiden Annemler mutfakta yemek pişirirken saatlerce mutfakta kitap okuduğumu hatırlarım. Şimdiyse nerede (..!) Yazarın gerçek ismi Mahoko Yoshimoto imiş. Muz çiçeklerine olan takıntısı ve sevgisinden dolayı bu ismi almış. Kısacık bir kitap zaten. Kısa zamanda okuyup, Japon yazar dopingi yapmam gerek. Malumunuz onlar olmadan edebiyatın keyfi çıkmıyor. Çok fazla yemekle alakası yokmuş, olsun Japon olsun, çamurdan olsun! Kitabın baskısı tükenmiş, neyse ki, vakti zamanında Japon diye hemen alıvermiştim konusuna falan bakmadan.

Sizin bu yaz okumak için düzenlediğiniz bir liste var mı? Bu ille Yemek Üzerine olacak diye bir kaide yok. Mutluluk üstüne olabilir, yazarlar serisi olabilir...vs. Herkese iyi okumalar. Daha çok okumak, daha çok okumayı ilhamlandırır!

5 Eylül 2013 15:51

"Çanlar Kimin İçin Çalıyor" fevkaladeymiş duyduğum kadarıyla, ben ondan başlayacağım Hemingway'e. Sanırım bir nokta da Hemingway'in sürpriz sonları, bazı hikayelerinde her şey tam yoluna girdiğinde biri ölürmüş mesela. Çok acayip, harika bir zeka.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes