Murakami Edebiyatı



The Master ~ Üstat

İzlemeyi çok istediğiniz, izleyip de hafif hayal kırıklığı kadar kötü şeyler elbette var. İnanın bu duyguda feci kötü. Paul Thomas Anderson'a bayılırım. Şahane bir yönetmen kendisi. The Master, filmografisinde, alt sıralarda bir yerleşti benim için. Aradığım tadı bulamadım.


Çekimler aşamasında, filmin Tom Cruise tarafından iptal edilmeye çalışılmasını duymayan kaldı mı bilmiyorum; sırf bu yüzden bile merak ettim. Cruise'un scientology tarikatına üyeliği bilinen bir durum. Film, tarikatın ve amacını anlatıyor. Tarikatın inancı şöyle; Allah'ın varlığını kabul edip, Cehennem ve Cennet yerine Reenkarnasyon (yeniden doğuş) inanılmasını öngörüyor.

Epey uzun süreye sahip kendisi. Joaquin Phoenix, Philip Seymour Hoffman ve Amy Adams şahaneler. Filmin sizi sarıp sarmalama becerisini göstermediğini düşünürseniz, sırf performanslar için sonuna kadar dayanıyorsunuz. Üstellik, sinemada oyunculuk adına pek az şey kalmışken, göze bayram, sinemaya bağlayan durum oluşuyor. Tarikatın ne kadar saçma ve gereksiz olduğundan dem vurmak isterdim; dua edin kısa kesmek niyetindeyim. Jonny Greenwood'un soundtrackleri çok lezzetli. Çok beğenmemekle beraber, izlenirse sevilebilecek, sinefillere öneririm.


Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes