Murakami Edebiyatı



Mihail Bulgakov ~ Usta ile Margarita

Usta yazar Mihail Bulgakov'u ilk defa okudum. Kimilerince çok sevilen, kimilerince, deyim yerindeyse 'kapağına bile tükürmeyi hak etmeye bir kitap, Usta ile Margarita. Sanırım ben her iki tarafta da yer almıyorum. Özellikle tükürme işin kendine görev edinmiş grubun yanından bile geçmem. İstanbul, Beyazıt sahafçılar çarşısını altını üstüne getirdikten sonra, (benim istediğim kedili kapak tasarımı olandı) tam vazgeçmek üzere iken kavuşmuştum. Ne mutluluk ama!


Bakmayın o kadar sevinçle aldığıma, uzun zaman önce almama rağmen, (bir yılı geçti) kitaplığın birinde kuzu kuzu okumayı bekledi. Bu da yetmezmiş gibi, okumak için elime aldığım kitabım, hatırı sayılır bir süre boyunca elimde sürünmekten kurtulamadı. Dilerseniz kitabı okumaya başlamadan, Usta ile Margarita hakkında ön inceleme içeren kitaplar epey mevcut; onları biraz karıştırın, okunması daha zevkli olacaktır. Ben sonradan karıştırma fırsatı bulabildim, maalesef!

Mihail Bulgakov
Arka kapaktan edinmiş olduğum fikir ve ilhamla, Murakamian tarzı bir şeyler okuyacağım diye, ( konuşan ve bol bol votka içen kedi, buna örnek gösterilebilir) kendi kendime hayaller kurmuştum. Sayfalar arasında mekik dokuduktan ve biraz ilerlemiş olduğum düşüncesiyle, kısa süren  hayallerim kendini suda buldu. Kitap ciddi anlamda iyi. Ben çok benimsememiş olsam da, hakkını vereceğim. Birçok kez sansüre uğramış bir metin bu.

Eğer okuyacaksanız; Can yayınlarını tercih etmenizi önereceğim. Bu baskıda, Bulgakov'un kitaptan çıkardığı 80 sayfalık yazılarda yer alıyor ki, bunlar kitapta italik yazı şeklinde yer alıyor. Ayırt etmek adına önemli. Gelelim diğer artısına, Mihail Bulgakov'un biyografisi uzunca, keyifle başlangıçta yer verilmiş.

Kiev'de ki Behemot İllüstrasyonu.
Behemot; bol votkça içen, konuşan ve haylaz, aynı zamanda akıllı bir kedi. Aslında, bu heykelin kitap için önemi şu; etkisinin büyüklüğünü görmek namına. Kitabı için ne kadar yazılarsa yazılsın; her daim eksik kalacağını düşünerek burada noktalıyorum. Bulgakov'u okumak epey keyifli olacaktır, mümkünse bazen ara verip üzerine düşünün.Kitaplardan Feyz Alan Şarkılar adlı bir yazımda da bahsetmiştim. Dünya ünlü rock grubu The Rolling Stone'un söylediği Sympathy for the Devil Kitap uğruna yapılmış parçayı yukarıdan dinleyebilirsiniz! İyi okumalar, keyifli dinlenmeler!

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes