Murakami Edebiyatı



Kitaplardan Feyz Alan Şarkılar!

Çok sevdiğimiz parçaların, nereden nasıl çıktığını merak edenleriniz var mı? Ben hep etmişimdir, bir parçanın mutlaka geçmişi vardır; parçanın bir geçmişi olmadan kolay kolay çıkması mümkün değildir, diye düşünüyorum. Bir nevi şiir gibidir şarkılar; şarkılarda insanların bir nevi duygularını dışa-vurumu değil midir, kalpten çıkan sözler değil midir? Yaşanmışlıklar olmasa,  bu dış-vurum da hayata kendine yer bulamazdı!

 ReJoyce – Jefferson Airplane - James Joyce'un Ulysses!

                             
Bazı parçaların kitaplardan feyz alınarak yapıldığını düşünün, harika olurdu. İşte bunu yapan bir kaç çılgın varmış. Bende onları bulup sizinle paylaşmak istedim. Çok güzel işler var, saygı duyulası bir durum. Eminim bunu duyan yazarlarda epey sevinmiştir. Benim bir kitabım olsa ve biri kitabım için bir parça yapsa, havalara uçardım. Bakalım neler varmış, inceleyelim, keyifle!

Scentless Apprentice – Nirvana (Patrick Süskind’in Koku'dan



Sympathy For the Devil- Rolling Stones / Mihail Bulgakov - Usta ile Margarita'dan



 Pink Floyd  - Animal /  George Orwell - Hayvan Çiftliği



Jefferson Airplane -  White Rabbit / Levis Carroll / Alice Harikalar Diyarından





Iron Maiden - Murders In The Rue Morgue  / Edgar Allan Poe - aynı adlı öyküden

Sizin de bildiğiniz, kitaplardan ilham alınarak bestelenen parçalar varsa, yorum kısmında paylaşabilirsiniz. İyi dinlemeler!

4 Ocak 2013 00:06

Metallica - For Whom the Bells Toll
Şahane parçadır... Çanlar Kimin İçin Çalıyor - Hemingway

4 Ocak 2013 16:56

@Seda♦

Parça çok iyi, oradan esinlendiğini bilmiyordum. Çok güzel! :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes