Murakami Edebiyatı



Jagten: Bir "Onur Savaşı"

2012 yılı sinemasını tam kapattım derken, art arda iyi şeyler çıkması, fazlaca ön yargılı olmamamı söylemesi gibi. Evren ara sıra da olsa, insana mesaj verebiliyor demek ki..! Her neyse! Jagten, bu yıl Filmekimi kapsamında, seyircilerle buluşan şahane işlerden biri. İşlediği tema klişe lakin, filmin etkisi ve verdiği mesajlar dağlar, bayırlar, tepeler kadar büyük, okyanus kadar derin!


Thomas Vinterberg, sinemayı yakinen takip edenlerin sevdiği isimlerden. Festen adlı şahane işini izledikten sonra, hayranlık ve kusma derecesi arasında gidip gelmiştim bir süreliğine. Jagten, yine aile kavramı üzerine yoğunlaşıyor. Pedofiliyi sorguluyor bir nevi... Mads Mikkelsen, bu adam her zaman iyi. Mahmure siması, yüzünde dünyanın bütün yükünü taşımışlık ifadesi.. kendisini özel ve etkin kılıyor. Performansından her zaman olduğu gibi ödün vermemiş!


Festival ve iftiranın ne kadar kötü şeyler olduğunu, kişi üzerindeki, etkisi, en önemlisi toplumun dar kafalı kişiliklerinin düşünceleriyle insanı nasıl da yalnızlığa sürüklediğini, şiirsel bir teknikle anlatıyor.

9 Nisan 2013 00:52

güzel bir blog takibe aldım bana da beklerim:) çok taze bir blogum var
http://myworldinthebooks.blogspot.com

9 Nisan 2013 10:44

@Fatih Demirkol♦

Teşekkürler. Blogunuzu takibe aldım. :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes