Murakami Edebiyatı



Ian McEwan, ilk Buluşma ~ Suçsuz

Son günlerde canım hiçbir şey yapmak istemiyor, birazcık geç yazıyorum, farkındayım. Kötü havayı dağıtmak adına, Suçsuz'u aldığım günü hatırladım da, yüzümde tebessüm oluştu. Geçen yaz, İstanbul'un sıcağı demeden, Beyazıt'a gidip, sahafçılar çarşısını bir güzel karıştırmıştım. İlk gittiğim sahafta görür görmez, almalıyım dedim. - Tamam itiraf ediyorum, sayfasının çokluğuna rağmen, Can yayınları gibi pahalı satan olmasına karşın, sadece 7 Tl; ve kitap benim!


Sahafçılar çarşısı demişken, ilk gittiğim adam güler yüzlü idi ki, öbürü sanki aksiydi! Ian McEwan'nın aslında Yabancı Kucak'ını okumak istiyordum, kısmet buna imiş. Suçsuz, Dostoyevskivari kurguya sahip. Özellikle karakterleri, psikolojik çözümlemeler, kesinlikle Suç ve Ceza'yı andıracak; yeri gelecek sevineceksiniz o andığına, yer geldiğindeyse, ciğeriniz yanarcasına lanetlerle karışık küfürler baş gösterecek kendini. Ian McEwan'ın kalemini, Glenn Meade'e benzettiğimi de belirteyim.

Ian McEwan
Bi' elime aldım, bir bıraktım. Finalini merak etmesem, bitme olayı birazcık uzun sürebilirdi. Kitabı yeni okumuş değilim, sanırım 2 haftadan fazla bir süre oldu. Okumak isterseniz okuyabilirsiniz. Üçlü döngü söz konusu. Suç ve ilişki türünü sevenler, hele de ödüllü yazardan deneyelim diyorsanız, hay hay!

P.S. Can yayınları versiyonu tükendiği için - resimden gördüğünüz gibi, Can versiyonunu okudum. YKY versiyonu linkte!

Can Yayınlarından çıktı, satın almak için buraya. Tanıtım bülteniyse aşağıda...

II. Dünya Savaşı sonrası Berlin'de savaş yer altında devam ediyor. İngiliz ve Amerikan gizli servisleri, Sovyet hatlarına sızmak için dev bir tünel projesini ortaklaşa yürütüyor. Tarihte "Altın Operasyon" olarak bilinen bu projede çalışmak üzere Berlin'e giden çekingen ve "masum" bir İngiliz, böylece dış dünyaya ilk adımını atıyor.

Masumiyet ya da Özel İlişki kitabı, Soğuk Savaş döneminde geçen yirmili yaşlarının ortasında, aile evinin ötesindeki dünyayla henüz tanışmamış, çekingen, nazik ve "masum" bir İngiliz genci olan Leonard Marnham'ın etrafında dönüyor. Posta servisinde elektronik mühendisi olarak çalışan Leonard, İngiliz ve Amerikan gizli servisleri CIA ve MI6'nın ortaklaşa yürüttüğü Altın Operasyon'da görev almak üzere Soğuk Savaş dönemi Berlin'ine gönderilir. Doğu Berlin'deki Sovyet telefon hatlarına sızmak için açılan tünelde Leonard gizlilikle tanışır. Gergin de olsa yakın bir dostluk kurduğu Amerikalı Bob Glass'la dışarı çıktığı bir gece, kendisinden yaşça büyük olan Batı Berlinli Maria Eckdorf'la tanışır. Ona olan aşkı sayesinde günlük yaşantısının ve alışkanlıklarının bağlarından kurtulurken, aynı zamanda kendi karanlık yönleriyle karşılaşır. Leonard mutludur. Ama nişanlandıkları gece Maria'nın eski kocası ortaya çıkınca, Leonard ilişkisini tekrar sorgulamaya başlar.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes