Murakami Edebiyatı



David Wroblewski, ilk buluşma ~ Edgar Sawtelle'nin Öyküsü

Bu yazarı ilk defa duydum, ilk defa okudum. Sanırım çok fazla etkilenmedim, lakin tasvirlere hayran kalmamak elde değil. Kitap ilk çıktığında, sabahları gözünüzü açar açmaz, Amerikanlıların sabah kurtarıcısı Oprah Winfrey, kendi programında kitabı ayıla bayıla anlatıp durdu. Benden kaçar mı, ismini not alıp, çıkınca hemen edinmiştim. Bizde 2009'da yayımlanmıştı çevirisi. Oprah'ın oyununa geldikten sonra, okuduğuma pişman değilim.


David Wroblewski, muhteşem bir tasvir ustası. Aynı zamanda yazarın çıkarttığı ilk kitabıymış. İlk kitaplar her zaman önemlidir. Yazarı severseniz, bir bakmışsınız ki, tüm kitaplarını kütüphanenize doldurmuşsunuz, farkında olmadan. Edgar Sawtelle'nin Öyküsü, cidden çok etkileyici, doğal, en çok da içten. Yazar size, imkansız bir hayat hikayesi sunmuyor, yaşanmış, muhtemelen yaşanmaya devam edecek bir kaderi sunmuş. Filme alınırsa, şahane olacağını düşündüğüm kitaplardan bu!

David Wroblewski
Uzun bir metin bu. Epey uzun. Yazara bir tavsiye verme şansı olsaydı, bu metni daha kısa tutup, daha güzel bir roman elde edebilirdi. Bi' süre sonra bayıyor uzunluğu; aynı şeyleri tekrar tekrar okuduğunuzu hissediyorsunuz. Romanın geçtiği yer, Chequamegon Ulusal Ormanı. David, oraya pek de uzak olmayan Wisconsin'de, kırsal bir yerde büyümüş. Şimdi anlaşılır, o harika betimlemelerin nereden çıktığı. Beni çok açmasa dahi, bir şans tanıyın derim. Sevebilirsiniz.  Neşeyle!

P.S. Stephen King'ın kitabı çokça şişirdiğini, size haber edelim!

Pegasus yayıncılıktan çıkan kitabı buradan satın alabilir, tanıtım bülteni ise aşağıda!

'Ben Edgar Sawtelle'nin Öyküsü kitabını çok sevdim. Sadece çok iyi bir öykü okumuş bir okuyucunun yaşadığı bir deneyim ile kitabı kapattım: Evet, işte bitti, ben uzun bir süre boyunca başka bir iyi kitap buluncaya kadar artık okumayacağım… Sonunda, bu köpekler hakkında ya da Amerika'nın merkezi hakkında bir roman değildir—Edebiyat alanında derin bir Amerikan çalışmasıdır. Bu kitap insan kalbi hakkındadır ve orada yaşanan gizemler hakkındadır. Anlaşılırdır fakat bunu kelimelere dökmek olanaksızdır. Mükemmel, gizemli, uzun ve tatminkar: Bu kitabı alan okuyucular daha zengin bir dünyaya giriş yapacaklardır. Ben onların çıkacakları yolculuğu kıskanıyorum. Ben hayat çok kısa olduğu için neredeyse hiçbir kitabı yeniden okumam. Bu kitabı yeniden okuyacağım.'

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes