Murakami Edebiyatı



Charles Dickens ~ Büyük Umutlar

2013'e iyi bir giriş yapamadım okuma yönünden, hastalıktı, zarttı zurttu, derken kitap epey uzadı. Gerçi, 649 sayfalık kitabın hacmi hiç de hafif değil, bilirsiniz. Hastayken kitap okumak bayağı zor, aslında limonlu çay ve yatakta kitap tüketmek çok hoştur; gel de anlat! Kitabı zamanında çok çok duydum. Okulda kitap tavsiyesi isteyen öğrenciler, hocaların ağzından sürekli Charles Dickens duyardı! Yılı yılın ilk günlerinde Büyük Umutlar'ı okudum, anlayacağınız gibi büyük umutlarım var.


Dickens'ı ilk olarak Oliver Twist, kitabından biliyorum. Hatta, klasikleşmiş bir filmi  var! Büyük Umutlar'ın 2013'te de filmi çıkıyor; -Mrs. Havisham, Helena Bonham Carter oynuyor, bu karakter için daha iyisi olamazdı- Uzun zamandır tozlu raflarda okunmayı bekliyordu usul usul. Bir aldım elime, devamı geldi anlayacağınız üzere. Klasikleri hep sevmişimdir. Şuana kadar klasik bir kitap olup da , şunu okumam dediğim bir kitap çıkmadı, çıkmazda.

Yer yer ağlatan, güldürdüğünü söylemeyi çok isterdim ama, maalesef! Okurken eski dönem insanının sıcak kanlılığı sürekli benliğimde hissettim. Eskiler nasıl yaşardı, neler yerdi -belki saçma soru ama öyle - neler yapardı?' maziye, nostaljiye takıntılı biri olarak, layığımı buldum.. Güzel anlatıyor yazar. Pip ile..Joe ile ve. Mrs. Havisham, ve Estella'sıyla... karakterlerin hepsini ayrı ayrı sevdim. Mutlaka okunması gereken klasiklerden. Finali ayrı bi' sevdim, mutlulukla karışık, buruk bir acı bırakıyor.

Charles Dickens
Can yayınlarından çıkma tanıtım yazısını aşağıda bulabilir, buradan satın alabilirsiniz. İyi okumalar!

Büyük Umutlar, XIX. yüzyıl İngilteresinde taşra ortamından büyük kente uzanan tam bir Victoria dönemi romanıdır. Charles Dickens, bu olgunluk dönemi eserinde, köyünde acılı bir çocukluk yaşadıktan sonra esrarengiz bir mirasa konan Pipin maceralarını anlatır. Gönlü karasevdayla, gözü yükselme hırsıyla perdelenmiş genç Pipin serüvenleri, sanayileşen toplumdaki sevgisizlik, ikiyüzlülük ve para hırsını gözler önüne serer. Büyük Umutlar, Londrada beyefendi konumuna yükselen Pipin başından geçenleri anlatmakla kalmaz, birbirinden ilginç karakterlerle tanıştırır okuru.

Dickens, romanın kahramanı Pipin düşünce yapısını büyük bir incelikle ele alır. Gerek bireylerin düşkünlük ve başarısızlıkları, gerek çağın değerleri üstünde durur ve "büyük umutlar"ın boşa çıkışını gösterir.

6 Ocak 2013 11:37

Klasikler başkadır diyenlerdenim ben de bu da vakti zamanında güzeldi , tekrar okur muyum ?Okurum ama okunacaka çok şey var ve geriye dönüşlerim eskisi kadar olamıyor maalesef:)

6 Ocak 2013 12:56

@Kitap Eylemcisi♦

Al bende de o kadar, çok sevdiğim yazarların kitaplarını bile ikinci kez okuyamıyorum, okunacak onlarcası var çünkü :( tabii, istisnalar yok değil :)

Adsız
28 Ağustos 2013 00:13

Bu kitap herkezin okuyabileceği , herkezin duygularına hitap etmez belki ama o kitabı yaşarcasına okudğumu hissettim diyebilirm.Çok kitap beyenen bir insan değilim ama hoş ve unutulmulmayacak kitaplarım arasında kaldı bu eser.:)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes