Murakami Edebiyatı



Cloud Atlas ~ Bulut Atlası

Kimi uzun zamandır beklediğim filmler harika çıkıyor, kimisi de Cloud Atlas gibi insanı hezimete uğratmıyor değil.  Bulut Atlası'nı daha dün gibi hatırlıyorum, bu dev ünlü oyuncu kadrosu ve yönetmenleri görünce küçük dilimi yutacak derece heyecanlanmıştım. Bu heyecana katkı sağlayan film çekme yöntemleri ve efektlerin çok geliştiği konusundan söz etmiyorum bile.


Kitap için de çok iyi eleştiriler duyamadığım için olsa gerek, okumak adına bir çaba sarf etmedim. Yönetmenler ise, bilim-kurgu da çığır açan The Matrix serisinin ünlü yönetmenleri 'Lana ve Andy Wachowski kardeşler! Benim en sevdiğim yönetmenler listesinde zirvelere tırmanan, Patrick Süskind'in 'Koku' adlı zor romanını beyazperdeye aktararak büyük alkış hak eden Tom Tykwer!

Yıldız bir kadroya sahip, zengin bir konusu varken, nasıl bu kadar beceriksizliğe bağlanmış bir iş çıkabilir. İzleyince şaşırıyorsunuz. Ortada bir sürü, birbirinden bağımsız kopuk kopuk, anlatılan, farklı zaman diliminde işlenen hayatlar var. İyi tamam buraya kadar, güzel eyvallah...peki bu hikayeleri niçin anlatıyorsunuz, madem finalde bunlar bağlanmayacaksa. Her neyse, film büyük hayalkırıklığı. Ama Prometheus faciasından daha katlanılabilir tarafları var!



Bulut Atlası'nda çalan bu parçaya bayıldım. 90 yıllarda yapılan soundtracklere benzettim. Bulut Atlası Altılısı'nı dinlemeden es geçmeyin, zira filmin en güzel yanlarından!

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes