Murakami Edebiyatı



Django Unchained ~ Zincirsiz

Django, uzun zamandır beklediklerim arasında değil ama, lafla söz arasında çok bahseden arkadaşlarım olduğu için, filme kayıtsız kalmak zor. Kayıtsız kalmamın bir diğer sebebi ise, geveze yönetmenler sıralamasında üst sıralara yerleştirdiğim; Quentin Tarantino! Kendisinden pek hoşlanmasam da, epey filmini zevkle izlemişliğim vardır. Django Unchained onlardan biri, tahminimden de güzeldi be! Soysuzlar Çetesi'nden beridir Tarantino izlemişliğimiz yok, malumunuz. Tam Spaghetti western tadında, maziye yolculuk.


Tarantino'nun zencilerin tarafında olduğu, onları anlamak istediğin, hatta anladığını gösteriyor. Bence anladı mı, anlamadı mı orası muallakta ama biz yine de anladığını hesap edelim. 2 saat, 45 dakikadan sonra, kesinlikle bende zenci olarak doğmak istemezdim. Zorluğu, hayata 1-0 yenik başlamanın ezikliği, hepsi çekilir gibi değil. Gözümde tüm ırklar, cinsiyetler aynı değerde.



Film 5 Dalda Oscar adayı. Jamie Foxx, süper olmasa dahi rolün altından kalkıyor. Christoph Waltz, hey be adamsın, yine süper, yine döktürüyor adam! Bilmeyenler için, Waltz bu oyunu ile Oscar adayı. Geliyorum filmin en kötü oyuncusuna. Leonardo Dicaprio, bu yeteneksiz adam ne verirseniz verin, bin km öteden yeteneksizim diye bağırıyor adam. Oscar adayı olamaması da kendisine yapılmış en büyük kapak! İçimin yağları eridi desem kızmayın. Ayrıca, Tarantino ve Spike Lee arasında tartışma çıkmıştı. Spike Lee'nin sözlerini yazarak yazıya veda ediyorum. İzleyin bu filmi! .

LeeAmerikan Köle Sistemi bir Sergio Leone Spaghetti Western’i değil, bir soykırımdır. Benim atalarım Afrika’dan çalınıp köleleştirildi. Filmi boykot ediyorum.

Adsız
14 Ocak 2013 18:51

Di Caprio'ya haksızlık ediyorsun dostum, gerçekten. :)

14 Ocak 2013 22:10

Di Caprio > Matt Damon diyorum.Sus otur simdi yerine :))

15 Ocak 2013 18:00

İkiniz de kızmayın bana, ama öyle! :D Matt bir tanedir ayrıca :)

Adsız
15 Ocak 2013 23:34

Promised Land bu yıl bi' şeyler yapar sanıyordum.

16 Ocak 2013 19:01

bende ama, hüsrana uğradık resmen! :/

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes