Murakami Edebiyatı



Pieta ~ Acı

Kim Ki-Duk... Bu şaheserin adı bu olsa gerek. İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış... Ve İlkbahar, Boş Ev,  Fedakar Kız, Zaman, Yay, Nefes, Rüya  ve  Suchwiin bulmyeong adlı harika filmlere imza atmış; favori filmlerimin yönetmeni! Kim Ki-Duk, severim, öyle böyle değil. Aslında, ben bu çekik gözlülere alttan alttan yakınlık hissediyorum. Edebiyatlarını sevdiklerim kadar; sinemalarını da seviyorum. Bugüne kadar izlediğim çok güzel filmlerin geneli o yöreye ait!


Bu seferki film biraz farklı. Sessizliği çok seven yönetmenin fanleri biliyordur. En azından ben biliyorum. Pieta, diğer filmlerinden farklı bir kulvarda. bol bol olmasa da, bayağı diyalog içerdiği bir gerçek...Kendime adıma bundan şikayetçi olmadım, hatta sevindim. Bir yönetmeninde sürekli aynı tarzda film çekmesi; çektiği tarzın dışında çıkması gerçekten cesaret işi, kutlamak gerek, eleştirmekten çok!

Pieta, "Merhamet" anlamını taşıyor aslında. Pek değerli çevirmenler 'Acı' kelimesini uygun görmüş. Vesselam! Her karede merhamet ve acı hislerini tanık olmak, hissetmek mümkün. Adının hakkını taşıyor. İzlenmesi zor bir film. Rahatsız edici yönleri varda var.. bunlar çok hoşuma gitti, rahatsız edici şeyleri her zaman sevmişimdir. Farklıdır, izlettirir. Farklılık olsun da, farklılığı cıvıtma anlamına getirmeseler bari. Pieta, harika bir film. 2012 Yılının En İyi Filmlerinden biri! Herkes izleyebilir. Bir çok duyguya hazır olun. Bunlara sinirde dahi.


Kim Ki-Duk hayranları bunu kaçırmayacaklarını biliyorum; Ki-Duk ile tanışmamış sinemaseverlere seslenmek istiyorum; İnan çok şey kaçırıyorsunuz, mutlaka bir filmini izleyin. İlkbahar, Yaz, Sonabahar, Kış... İlkbahar veya  Boş Ev ile başlamaları tavsiye olunur. İyi izlemeler.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes