Murakami Edebiyatı



George R. R. Martin ~ Kılıçların Fırtınası: Kısım I

Game of Thrones serisini okumayan kaldı mı, bilemiyorum. Bende seriyi beğenerek okuyanlar arasındayım. Gerçi aldığım duyumlara göre; oradan, buradan, İnternet bloglarından, facebook sayfalarından tırtıkladığım bilgelere dayanarak söyleyeceğim şey: Seriyi beğenmeyen yok gibi. O derece olacak ki, artık serinin hiç mi kötü yanı yok, gibi başlıklar altında ele alındı, eleştirildi. Tabii, eleştiri dediysem... eleştirinin iki yönlüsü olur. İyi ve kötü. Çoğu kişinin bilgisine göre eleştiri dendi mi, negatif etkiler uyandırıyor. Lafı uzatma peşindeyim de, direk konuya dalmak en iyisi galiba. "Game of Thrones" etkileri üzerine...!



George R. R. Martin, serinin yazarı. Kendisine bakınca, Yüzüklerin Efendisi'nden fırlamış "Gandalf" amcayı andırıyor gözümde. Dipnot: Uzun sakallı, tombiş yanaklı ve ihtiyar olması şartı ile, bu tür kişiliklere karşı ayrıca bir sempatim olduğunu da belirteyim. G. R. R. Martin'in tombişliği ve kendisine yakıştırdığım benzetmeleri bir kenara bırakacak olursam, yazarlığını da küçümsememek gerektiğini de ilave ediyorum, süslü cümlelerime! Çeviri okudum ben, Sibel Alaş'ın çevirisi çok iyi, kendisi de serinin hayranıymış.

George R. R. Martin
A Song of Ice and Fire  serisinden , bu yıl 'Taht Oyunları' ve 'Kralların Çarpışması Kısım I-II' okumuştum. O zamanlar seriyi okumaya başladığımda blogum yoktu. Sonradan kurdum ama, eski okuduklarımı da yazmak istemedim. Bu yüzden, A Song of Ice and Fire serisinin açılışını üçüncü kitaptan yapıyorum. Kılıçların Fırtınası Kısım I, gerçekten de beğendim. Oldukça güzel yazılmış. İtinalı bir şekilde hemde. Ben pek fantastik-sever bir okuyucu olmadığım için  - genelde edebiyat, Ödüllü kitaplar peşindeyim - seriyi çoğu kişiye göre geç fark ettiğimi bir gerçek. Okuyanların hemen hemen hepsi, favori karakterleri var. Sempati duyduğu benimsediği bir karakter. Benim de var elbette bu seri de:  Arya benim favorim.

Arya bölümlerini okurken nefes alışverişim bile değişiyor. Kitapta beni heyecanlandıran tek karakter. Belki de erkek kılığına girmiş kızı daha önce okuduğum onca kitapta görmediğim için olabilir. 3. kitapta Arya bu kılıktan kurtuluyor, onu da söyleyelim. Uzun lafın kısası, seriyi okumamazlık yapmayın, birazcık paranıza kıyın, fantastiklerle  örülü bir dünyanın içine girmeye hazır olun! Kısım II ile karşınızda olacağız, şimdiden iyi okumalar..

Epsilon Yayınları'nden çıkan kitabı buradan satın alabilirsiniz!

George R. R. Martin'in muhteşem serisi, Kılıçların Fırtınası ile modern fantastik edebiyatın istisnai başyapıtlarından biri konumuna geliyor, imgesel kurgunun büyük eserleri arasındaki yerini sağlamlaştırıyor. 

İktidar mücadelesindeki beş savaşçıdan birinin ölmüş, bir diğerinin gözden düşmüş olmasına rağmen savaş tüm şiddetiyle sürmektedir. Yedi Krallık'ın zor durumdaki hükümdarı Joffrey, Demir Taht'ta oturmaya devam etmektedir. En amansız düşmanı Stannis, takip ettiği büyücü kadının kurbanı olmuş ve bozguna uğramıştır. Nehirova'daki Genç Robb, Kuzey'e hükmetmekte; Daenerys yaşayan son ejderhalarla beraber kana bulanmış bir kıtayı katetmektedir. Rakipler son hesaplaşma için harekete geçerken büyük bir yabanıl ordusu, efsanevi Ötekiler'le birlikte medeniyetin merkezine doğru ilerlemektedir.

23 Kasım 2012 22:23

bu serinin hayranıyım ama kılıçların fırtınası kısım 2'yi biteremedim bi türlü, okumaya ara verdim. arya benimde favorim ;)
kargaların ziyafetinde neler olduğunu çok merak ediyorum... bloguma da ismini verecek kadar
çok seviyorum bu seriyi ,)
bloguma beklerim

olcayinwinterfall.blogspot.com

23 Kasım 2012 23:11

@Olcay Bakkal♦

Ben II. kısmı da bitirdim geçen, bayağı güzel seri. Zaten okumayan az kaldı. Ahh, evet. Kargaların Ziyafeti'ni de almak şart oldu! Ben seviyorum seriyi, güzel gidiyor. Teşekkürler, geldim bloguna ;)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes