Murakami Edebiyatı



Jodi Picoult, İlk Buluşma ~ Kız Kardeşim İçin

Jodi Picoult ilk defa okuyorum. Başlıktan da anlayacağınız gibi. Picoult, değişik bir yazar değil. Hatta klişe yazan bir yazar bile olabilir, ama insanın içine yumruk oturttuğu da bi' gerçek! Belki yazarın yazım değildir bu etkilenme belki de başka bir şeydir. Kim bilir, belkide ben fazla duygusal birisiyimdir -gözyaşlarımı asla tutamam, bu da bir gerçek- hikayenin aşırı moral bozucu oluşu etkilemiştir! Her neyse, Jodi Picoult okuduğuma memnun oldum!



Hikaye o kadar karamsar ki, röntgen çeksem eminim içim kömür gibi karalara bağlamıştır. Empati kurulabilme yeteneğiniz varsa, çok daha etkileneceğinize garanti veririm. Doğrusu , uzun zamandır kalbim taş bağlamıştı. O taşı içimden söküp atmama bu kitap vesile oldu.

Bu tür klişe ve sürekli aynı şeyleri anlatan kitapları sevmem, okumak bile istemem. Buraya kadar tamam. Ama Kız Kardeşim İçin, tuhaf bir şekilde içine alıyor. Konusu da klişe değil aslını isterseniz, orijinal bile sayılabilir. Final yakıyor insanı. Gözlerime engel olamadım finalde, bırak aksın yaşlar dedim gözlere!

Jodi Picoult
Jodi Picoult tekrar okumayı isterim. Bir kez daha yollarımın kesişeceğine inanıyorum. Klişeleri güzel anlatabilen birisi. Kız Kardeşim İçin kitabı da oldukça etkileyici şeyler bulacaksınız, muhakkak!


Okur okumaz, - 25 sayfa sonra - kitabın filmini izlediğimi hatırladım. Çünkü, konu kendini ele veriyor. Filmi de gayet başarılı idi. Film de yüreğime taş koymuştu. Oldukça etkileyici idi. Kız Kardeşimin Öyküsü diye çevrildi film. Abigail Breslin, Cameron Diaz ve Alec Baldwin gibi ünlüler yer alıyor filmde. Kitabı önce okuyun,  sonra filmi seyredin derim.  Keyifli akşamlar.  İyi okumalar!

4 Ekim 2012 01:51

Kitabı okumadım ama filmini izlemiştim. Çok beğendiğim bir filmdi. Eminim kitabı daha da güzeldir.

Adsız
4 Ekim 2012 17:48

merhaba,
Bende filmini seyretmiştim gerçekten etkileyici idi.Bu arada yorumların gerçekten güzel devam etmen dileğiyle...

4 Ekim 2012 19:11

@Erdi Karadeniz♦

Kesinlikle kitap daha güzel. Film de çok iyiydi. Final, ah final... :(

4 Ekim 2012 19:12

@Adsız♦

Merhbalar,
Çok teşekkür ederim, bende gelmesini istiyorum yorumlarımın devamını. Destek çıkanlar oldukça yazarım inş. :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes