Murakami Edebiyatı



Yazarlar ve Görkemli Evleri!

Şöyle bir maziye dönelim diyorum; mesela en sevdiğiniz yazarın yaşadığı evi, çocukluğunu geçirdiği merak etmiyor musunuz? Ben merak ettiğim için, böyle bir post açtım! Yabancı ülkelerde, yazarların evleri, içinde yaşadıkları eski evler müze haline getiriliyor. Bizde böyle mi? Hayır, hiç de değil. Yazarların eskiden içinde yaşadığı yerleri yıkıp, yerine lüks konutlar dikiyorlar. Neden yapıyorsunuz bunu demeye getirince de, şehri güzelleştirmek adına köhne konutları yıkıyoruz bahanesi hazır!

D. H. Lawrance / Eastwood / Nottinghamshire
İşte unutulmaz ve çok sevdiğimiz yazarların evlerinden görüntüler. Kimilerine keşke benim olsa, kimilerine de hayatta bu yerde yaşamam dedim. Kitaplarını okuduğunuz yazarları şöyle bir düşünün ve evine bakarak, kitapları evlerin görüntüsü ile karşılaştırarak değişik bir gözlem kompozisyonu hazırlayabilirsiniz!

D. H. Lawrance / Eastwood / Nottinghamshire
Ezra Pound / Hailey Idaho
F. Scott Fitzgerald / St.Paul / Minnesota
Franz Kafka / Prag
Jack Kerouac / Lowell / Massachuttes
J. R. R. Tolkien / Fern / Cottag
Mark Twain / Hannibal / Missouri
Sylvia Plath / Boston / Massachuttes
Tennessee Williams / Columbus / Mississippi
Virginia Wolf / Stives / Cornwall
William Faulkner / Oxford / Mississippi 

BA
22 Eylül 2012 19:19

Benim en sevdiğim yazar Steinbeck ve onun da Salinas'taki evi müze haline getirilmiş. Hatta içindeki restoranda her gün fix menü yemek çıkarılıyormuş. Oraya gidip çorba-salata-tavuklu sandviç yemeyi çok istiyorum :)

23 Eylül 2012 00:26

@BA♦
Steinbeck, benimde sevdiğim bir yazar :) Sen söyleyince, google dan biraz kurcaladım ve buldum. Gerçekten harika imiş! Tavuklu sandviçi bende yiyebilirdim orada :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes