Murakami Edebiyatı



Irvin D. Yalom, İlk Buluşma: "Nietzsche Ağladığında"

Irvin D. Yalom'u  ilk defa okuyorum. Çevremdeki kitap kurtları da bir an önce okumamı önerdi. Bende, tavsiyelere güvenerek, alıp okudum. Baş ağrısı yüzünden, kitap elimde 3-4 gün kadar süründükten sonra, bitirebildim. Nietzche Ağladığında, hasta ve doktor arasında geçen bir kitap. Aslında, terapi kitabı demek, daha doğru geliyor bana. Bilin bakalım hasta kim; Friedrich Nietzsche. Hastanın Nietzsche olması, ayrı bir merak konusu zaten.


Irvin D. Yalom, ilk defa okudum. Çok uzun süredir okuyacağım ama bir türlü nasip olmadı' diye söylediğim yazarlardan kendisi. Yalom'u sevdim. Her ne kadar ağır dili olsa da, diğer okuyucular için, - ağır dilli yazarlar sorun olmuyor benim için - biraz okuma süresi uzayabilir. Kardeşim tam bir Nietzsche hastasıdır! Ben aman aman üstüne titremem ama, görüşlerini önemsediğim bir filozof kendisi.

Kitabın yazarı

Kitaba geçersek, kitap güzel. Ara sıra, gerçekten ara vermeniz gerekecek. Çünkü, üst üste bilgiler yığılıyor ve hepsini birden alabilme derdine düşüyorsunuz. Denildiği gibi olmuyor, çoğu satır arasında dinlenme ihtiyacı duyacaksınız. Felsefik bir kitap zaten; biraz üzerinden düşünmek gerek! eğer bulursanız okuyun. Özellikle felsefe severleri  fethedecek... Küçük bir bilgi. Kitabın sonunda, kitabın ismini, "Irvin D. Yalom'un karısının koyduğunu göreceksiniz. Tabii, kitaptan sonraki teşekkürlerini sunan Irvin'in yazısını okursanız!

21 Eylül 2012 11:10

Bu kitabı tee yıllar önce lisedeyken okumuştum unuttuğum bi kitaptı acaba yeniden mi okusam:))

21 Eylül 2012 19:13

Ben biraz geç kamışım bu kitaba! :) Eğer, düşündürücü kitapları seviyorsan tekrar oku derim. Ve önceden okumuşsun zaten, az-buz nasıl bir kitap olduğunu anımsarsın :))

BA
22 Eylül 2012 09:33

Bu kitabı bana da çok övdüler, zaten her yerde görüyorum. Yalnız Nietzsche hakkında pek bilgim yok, yine de anlayabilir miyim kitabı? Ya da zevk alabilir miyim?

22 Eylül 2012 10:04

@BA•••
Eğer felsefe sever biriysen evet, zevk alınır bence :) Kitabı okumak için Nietzsche'yi pek tanımaya gere yok zaten, Irvin Yalom çoğu şeyi aklıyor. Biraz ağır bir dili var, uyarayım :)

22 Eylül 2012 22:04

lise yıllarımda okuduğum ve hala hatırladığım nadir kitaplardan biri. çok etkilenmiştim. kütüphanemde bulunsaydı mutlaka bir kere daha okumuş olurdum. dili bana da ağır gelmişti. :)

23 Eylül 2012 00:23

@Morkalemlik•••
Kesinlikle katılıyorum dilinin ağırlığı konusunda. Lakin dili ağır yazarları severim, tuhaf! :) Bende yeni kütüphaneme ekleyebildim...

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes