Murakami Edebiyatı



Jeffery Deaver, İlk Buluşma: "Saatçi"

Birkaç gündür kitap okumak işkenceye dönüştü. Sebebi var elbette...olmaz mı hiç! Baş ağrısı yüzünden. Baktım olacak gibi değil, elime zaman geçirmek için kardeşim severek okuduğu yazarlardan Jeffery Deaver'a şans vereyim dedim. Yazarı daha önce okumadığım için, kitabı birazda seçmemdeki pay, baş ağrısı oldu. Bu ağrı ile anca kolay okunan tür polisiye giderek deyip aldım elime,  Saatçi'yi!



Saatçi, yanlış zamanda okuduğumu düşündüğüm bir kitap. Ben hafif, kolay okunacak, okudukça okumamı sağlayacak türden bir kitap beklerken, sayfaları çevirdikçe hiç de zannettiğim gibi bir kitapla karşı karşıya olmadığımı anlamam uzun sürmedi. Aldık elimize bir kere, başa gelen çekilir diyerek devam ettim (okuduğum kitapları yarım bıraktığımı hiç hatırlamıyorum) Kitap, olay kurgusu olsun, konusu olsun...her şeyiyle yelpazesi çok geniş bir kitap. Daldan dala atlayan maymunlara izlerken, başı dönen insana döndürüyor.


Jeffery Deaver, epey değişik bir yazar. İlk okumam da kendisi ile pek kaynamamış olabiliriz, fakat bu yazarda bir cevher misali bir şeyler gördüğüm kesin. Bu yüzden, Saatçi adlı kitabını sevmeme rağmen, kısa zamanda bir kitabını daha okuyup öyle karar vermek gerek. Yazarları ilk okuduğumuz kitapla elersek, işimiz yaş sanırsam. İşin doğrusu, Polisiye ve Young Adult türü dediğimiz, genç yetişkin türündeki kitaplar bana pek hitap etmiyor. 

Epsilon Yayıncılıktan çıkan kitabı buradan satın alabilir, özeti aşağıda bulabilirsiniz.

Soğuk bir Aralık ayı... New York sokakları. Aynı gece içinde işlenen iki korkunç cinayet. Katilin olay yerine bıraktığı, kadranı Ay Takvimi ile döşenmiş saatler ve uçuşup duran sorular: Bir insan ne kadar sürede ölür? Katil cinayeti işledikten sonra, olay yerine neden geri döner? Bir suçlu ne zaman yalan söyler? Birinin yalan söylediğini nasıl anlarız? 

Deaver`ın artık efsaneleşen kahramanı, boynundan aşağısı felçli, suç uzmanı, üstat Lincoln Rhyme, sevgilisi Amelia Sachs ve ekibi soruşturmayı üstlenirler, fakat yüzyıllardır doğru işleyen şaşmaz bir saat kadar mükemmel kurulmuş bu oyunda adım adım çözüme ulaşmaya çalışırlarken, hayatın önemli sırlarından biriyle karşı karşıya geleceklerdir: 
"Hiçbir şey göründüğü gibi değildir..."

22 Kasım 2015 18:44

lütfen özetini yazabilirmisiniz

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes