Murakami Edebiyatı



Sofi Oksanen ~ Araf

Son zamanlarda bolca değişik yazarlar eklediğim kütüphanemin son konuğu Sofi Oksanen. Yazarı ilk defa okuduğum için tarzı hakkında pek bi fikir sahibi olamadım. Yalnız 'Araf'ı' sevdiğimi söylemem oldukça zor. Daha önce binlerce kez okuduğum sağ-sol ve seks işçiliği yüzünden hayatı darmadağın olan Zara'nın yaşam öyküsü bana iç de ilgi çekici gelmedi doğrusu!


Çerezlik niyetine okudum diyebilirim. Arka kapakta bulduğum güzelliği maalesef kitapta hiç bulamadım. Kapaktaki ' International Bestseller (Uluslararası Bestseller) olması biraz çekici idi. Araf kısacası güzel bir kitap okuyacaklar için haya kırıklığı kaçınılmaz. Okunmasına okunuyor fakat, sanki boş ve sonu gelse de artık sıkıldım akıcı yazıyı okumaktan' gibi bir duygu sizi sarıyor.


Sofi Oksanen - kitabın yazarı
 Gerçek bir başyapıt, bir mucize..

Aliiede Truu, bahçesinde yaralı bir kız bulur. Kızla ilgili şüpheleri olsa da bunları görmezden gelir ve onu evine alır. Zara kendisini seks köleliğine zorlayan kişilerden kaçan genç bir kızdır, ama yanında taşıdığı gizemli birfotoğraf onun Aliiede’nin evine tesadüfen sığınmadığını göstermektedir. İkisi de hayatta kalmak için büyük savaşlar vermiş olan bu kadınlar, kendilerini şüphe ve itiraflardan örülü karmaşık bir denklemin içinde bulurlar. Onları birleştirense, kıskançlık, şehvet ve acı dolu bir aile dramıdır.
Sofi Oksanen’in bütün dünyada büyük bir başarı elde eden, ödüllüromanı Araf, utanç dolu hayatları ve onları birbirine bağlayan karanlık ve gizemli bir geçmişleri olan iki kadının merak uyandıran, nefes kesen dramatik öyküsü…


4 Ağustos 2012 17:12

Bu kitabı okurken çok sıkılmıştım.Sonlara doğru tempo artsa da sevemedim ya:)

4 Ağustos 2012 20:31

Kitap Cumhriyetim : Al bende de o kadar :D

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes