Murakami Edebiyatı



Margaret, (2011)

Film şimdi sona erdi. Sıcağı sıcağına yorum yapayım dedim. Margaret 2006 yılından beri çekilen bir film. Filmin dağıtımcısı ile yapımcısı arasında bir sorun çıktığından, şuana kadar gösterim falan yapılmamış. Hatta, geçen yıla kadar böyle bir yapımın varlığından bile bi' haberdi sinemaseverler ─en basitinden ben!


Filmi gerçekten sevdiğimi söyleyebilirim. Lakin lastik gibi uzatılan süresi biraz sıkmadı değil. Ama böylesi daha bi' gerçekçi olmuş. Kendinizi olayın içinde hissediyorsunuz. Filmin karakterleri ciddi  anlamda  çok  soğuk.

Hani, gidip de tanışılası değil. Veyahut gidip bir kahve içilesi hiç değil. Bunlara rağmen güzel film. ' Matt Damon ' için izleyenler olursa - benim gibi - en fazla 15 dakika görebilecekler. Bu yönden suratım beş karış veda ettim filme. Zaten filmin eski olduğunu anlamak için yardımcı yapımcıya bakmak yeterli. 



Anthony Minghella, The Talented Mr.RipleyThe English PatientCould Mountain ve Breaking and Entering, rahmetli olalı kaç yıl oldu. Filmde yardımcı yapımcı kendisi. Ayrıca çok sevdiğim 'Sydney Pollack'ta yapımcılar arasında yerini alıyor. Ünlü yapımcı Scott Rudin de unutmamak gerek. Bu kadar ünlünün bulunduğu, bu kadar ustanın içinde -yapımda emeği geçen herkes- bulunduğu bir film neden bu kadar geç gösterilir ki, akıl karı değil. Küçük bir tavsiye; filmin finalinde çalan operayı es geçmeyin. Lakin insan ruhunu okşuyor. Alıp güzel bir yere götürüyor.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes