Murakami Edebiyatı



Kitap Okuma Koltukları!

Geçenlerde, bende bir genç olmama rağmen, ergenlerin deyimiyle ' facebook'ta' sörf yaparken gelen mesajlarımdan bir tanesi, aşağıdaki koltuk resmi idi. Arkadaşım kitap kurdu olduğumu bildiğinden olsa gerek, resmi görür görmez bana göstermek adına mesaj atmıştı.


İyi ki de atmış, yoksa bu postu (kitap okuma koltukları) düzenlemek  aklımdan bile geçmezdi. Bilindiği üzere, kitap okumak istemek kadar rahat, güzel ve konforlu bir koltuk tercihi de gerektiriyor. Tıpkı Murakami'nin, Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu adlı, kafkaesk tarzı romanında, baş roldeki karakterin koltuk üzerinde uzun uzun ince nüanslar yakaladığı ve güzel bir koltuk almanın asla kolay bir iş olmadığını söylemesi gibi. Bizde bu kolay olmayan işi, azıcık da olsa kolaylaştırmak adına  güzelim koltuklara göz gezdiriyoruz. Keyiften dört köşe olarak! 

Arkadaşım bana almam içim tavsiye ettiği koltuk bu işte. Aslında hiç de fena bir seçim olmazdı. Fakat, şu yuvarlak kitaplığın çarkıfelek gibi dönüyor olabilmesi harika olurdu. Bu konu hakkında tam fikir sahibi değilim. Bilen varsa, cevap olarak bu merakımı giderebilir. Bende kendisine sonsuz teşekkürlerimi, bu şekilde sunabilirim!



Değişik diyebileceğim bir koltuk bu. Çok fazla kitap alabilmesi harika bir avantaj. Üstelik ayaklarınızı uzatarak, kendinizi iyice mayışmaya bırakacak derece kitap okuma seviyesine ulaşabilmeniz pek olası görünüyor. Koltuğun sehpasının da kitap alabilmesi bir diğer güzellik. Tek sorun, koltuk yeterince rahat mı, buradan öyle gibi durmuyor, zannımca.



Bir üst koltuğun aynısı. Renk farklı ve bunun sehpası yok. Ayrıca fiyatlarda çok pahalı bir şey istemiyorum diyorsanız, muhtemelen yukarıda beğendiğiniz koltuğun bir ucuz versiyonu olur.



Bakılınca sanki hayalmiş gibi dursa da, kitapseverleri memnun edebilecek bir koltuk. Lakin, kitaplarınızın kırışmasına, özensiz bir kütüphaneye sahip olabilenlerin razı gelebileceği bir seçenek. Bana göre hiç mi, hiç değil!

       

Oldukça şirin, göz alıcı bir hali var. İlk bakışta hemen almalıyım bunu desem de, küçük bir kardeşiniz falan varsa hele, hemen vazgeçtim sözcüğü ağzınızdan çıkabilir. Lakin, küçük kardeş arkadan sizi her yere götürebilir. Bu kadar kitap okumayı zorlaştırabilir. Ben çok sevdim, ve benim gibi eğer yolculuktan hoşlanıyorsanız mutlaka alınmalı. Tabii, küçük kardeşiniz tarafından gezdirilmeyi de hesaba katmak amacıyla.

       

Ben okurken etrafa şöyle iyice yayılmalıyım, şişme havuz yatakları gibi rahat olmalı 'diyenler, kapsın bunu.

             

Yaratıcı bir düşünce tarzı. Evde de yapılabilecek bir koltuk. Lakin, bir sorun var. Kim kitaplarının üstünde kitap okumaya kalkar. Kim kıyabilir ki? Yarın öbür gün kitap gazetesinde, kitap katili olarak anılır iseniz şaşırmayın!



Benim favorim. Tekerlekli koltuktan sonra. O kadar rahat ki, her vaziyette üstünde rahatlıkla kitap okunabilecek türden. Bunu satın almak şart. hatta farz!



Rahat mıdır ki acaba? ilk defa gören herkes bunu düşünüyor. Sansasyonel gibi bir şey olmasa, tabii denemeden bilinmez ama, güzel gibi duruyor. Merak ettim açıkçası.



Ahşap türü şeyleri daima sevmişimdir. Buna parklarda, deniz kenarlarında vs. yerlerde rastladığım banklar en başta olmak üzere dahil. İşte bu yüzden, benim gibi okul banklarında kitap okumaktan siz çürüten biri iseniz, emin olun eski günleri yad etmek için çok güzel seçenek. Rahat olup olmaması önemli değil. mühim olan eskiye kafayı kırmak, değil mi?

12 Ağustos 2012 13:22

tekerlekli olanları çok sevdim.
çok güzel,samimi.
ve kitaplarda yolculuğa çıkarken
faydalı olabilir
tekerlekler diyorum yani
:)

12 Ağustos 2012 16:38

temerrüt : Kesinlikle benimde en sevdiğim tekerlekli oldu. Hehe, kitap yolculuklarından tekerlek epey faydalı :D

6 Kasım 2012 02:00

Güzelmisler de nereden bulacağız bunları kim satar

Adsız
1 Şubat 2013 14:13

Aynen nereden satin alabilecegimiz hakkinda bir bilginiz yok mu?

21 Şubat 2016 21:01

Ya neden sadece bakabiliyoruz. Satın alma şansımızda olmalı

21 Şubat 2016 21:02

Ya neden sadece bakabiliyoruz. Satın alma şansımızda olmalı

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes