Murakami Edebiyatı



Cuniçiro Tanizaki, İlk Buluşma: Anahtar

Cuniçiro Tanizaki, adını sıkça duyduğum bir yazardı. Aslında Tanizaki'yi okumaya iten, bendenizin çok sevdiği, her kitabında kendinden geçtiği "Haruki Murakami" sayesinde oldu.  Kafka on The Shore kitabını okurken, kitabın baş kahramanı "Kafka Tamura" Komura kütüphanesinde sandalyeye otururken,  Oşima, oturacağı sandalye de daha önce, Cuniçiro Tanizaki'nde oturduğunu söylemesi ile, hemen not almıştım ismi. Tanizaki, bir Murakami diyemesem bile, mükemmel bir yazar. Ayrıca, Japonya'nın gelmiş geçmiş en büyük yazarlarından biri olarak parmakla gösteriliyor!


Anahtar, iki insanın - karı ile kocanın - birbirinden gizlice günlük tutma çabaları, günlüklerinden nelerin yazdıklarını merak etmeleri ve birbirlerinden ölesiye sakladıkları iç sırları art arda kitap çok güzel, neşeli cümlelerle karşılıklı yazılmış çok güzel bir röportaj hissi veren bir roman. Tanizaki, anında sevdiğim bir yazar oldu. Sade dili, havadan sudan bahseder gibi yazan bir özelliği var. Bu durum sizi hemen yazarla 40 yıldır tanışıklık hissi uyandırıyor. En azından ben böyle hissettim diyebilirim.

Aslında sadece bu değil; ne zaman bir Japon yazar okumaya kalksam direkt kendimi başka ufukların semalarında, hayallere dalmış olarak buluyorum. Bunu daha öncede bir kaç Japon yazarda da yaşadım.  Ara ara şaşkınlıklar yaşayacağınız kesin. O yüzden finale iyi hazırlanın diyorum. Keza, bende soğuk duş etkisi yarattı! İncecik bir kitap olması hemen okunmasını sağlıyor lakin, ben sonlara doğru bitmesin dediğimi  de çok  iyi anımsıyorum.


Kendisinin 
Can yayınlarından çıkma iki kitabı daha varmış. Sanırım en kısa zamanda onları da edinmeye bakmalıyım.  Cuniçiro Tanizaki, okuyup da pişman olmayacağınız bir yazar. Hele de yeni yazar avına hazır çıkmışsanız, altın tepside sunulmuş lokum... İyi okumalar, kitaplı akşamlar.

31 Ağustos 2012 07:50

Okuyupta pişman olmayacaksak bir an önce tavsiyeye uyup tanışalım o zaman. Teşekkürler.

1 Eylül 2012 01:18

@BeyazKitaplık•••

Tavsiyeyi kaale aldığınız için teşekkürler, pişman olmayacağınızı umuyorum :)

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes