Murakami Edebiyatı



Benjamin Mee, Düşler Bahçesi

Tatilden istifade film keyfi yaptım. Doğrusu, We Bought A Zoo / Düşler, izleyeli epey oldu. Fırsat bulamadım yorumlamaya. Normal şartlar altında olsa, film gözden kaçabilecek basit bir aile filmi imajı veriyor. Lakin, diğer yapımlardan ayıran şey, 'Matt Damon' olması benim için. Damon'ın olduğu her filmi izlerim! Bir diğer sebep, yönetmenliğini oldukça sevdiğim 'Cameron Crowe' üstleniyor. Crowe'la ben, Almost Famous adlı harika bir müzikal filmi ile tanışmıştım.


Say Anything , Vanilla Sky ve Jerry Magiure gibi diğer güzel filmleri bulunmakta. Yönetmen iyi, yani boru değil. Benjamin Mee'nin  otobiyografisinden uyarlanmış. Benjamin Mee, otobiyografisini bir kitap olarak raflara armağan etmiş. 'We Bought A Zoo' adlı kitabı Mee'nin hayatını ele alıyor. Mee'nin karısı kanserden öldükten sonra iki çocuğuyla beraber satın aldığı bir hayvanat bahçesi ile hayatları tamamen değişiyor. Aşk, romantizm, dostluk  vs... bulabileceğiniz  tüm  güzel  duygular.

Film, Oscar Sezonundan önce epey konuşuldu. Eleştirmenler filme çok iyi diyemese de, Matt Damon'dan bir Oscar Adaylığı gelebileceği ihtimaller arasında idi. Damon'ın adaylık alması için sabırsızlandım derken, beklentinin kurbanı olup çıktım. Ne Oscar, ne de Altın Küre (Golden Globe) adaylığı söz konusu olmadı.

Her neyse! Film oldukça eğlenceli. Bir itirazım olursa, 'Scarlett Johansson' denen oynamayı bilmeyen ifrit kadın olur. Bayanlar Damon gibi biri varken filmde bayağı eğleniyor. Biz baylar ise,  Scarlett gibi beceriksizle avucumuzu yalıyoruz. Her Cameron Crowe filmi gibi, soundtrackler oldukça iyi, hatta müthiş. Crowe müzik ustası olduğunu sinemayı takip eden herkes bilir. Filmin müzikleri ' Sigur Ros'un ' solisti 'Jonsi'ye' yaptırılmış. Ayrıca filmin en iddialı olduğu taraf soundtracklerden adaylık beklerken onu bile alamamıştır. Oldukça güzel bir aile filmi. Eğitici ve öğretici. Matt Damon her zaman ki gibi döktürüyor, zaten filmi kurtaran yine o!



Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes