Murakami Edebiyatı



Jonathan Santlofer ~ Korkunun Anatomisi

 Aslında bu kitabı daha önce hayal ettiğim bir şeyin gerçeğe dönüşmesi gibi. Daha önce kitaplar için şöyle derdim. Hayal gücü kıt insanlara nasıl kitap okuyor? Yazar kitaplara kendi çizimlerini ekleyerek, okuyucunun işini pekala kolaylaştırabilir, diye düşünürdüm. ' Jonathan Santlofer ' , bu hayalimi gerçeğe dönüştürdü diyebilirim.


Orijinal adı 'Anatomy of Fear' olan ' Korkunun anatomisi ' gerçekten farklı bir polisiye kitabı. Daha önce okuduğum polisiyelere hiç benzemiyor. Çizim tekniği ile katili yakalamaya çalışan bir 'robot resim polisi' var. İşin ilginç yanı, katilimiz de bir ressam. Kurbanlarını öldürmeden önce öldüreceği şekli çizerek sonra öldürüyor.

 Yani, Uygulama- Girişim - Sonuç' olarak üç devre var bay katil için. Santlofer kitaba çizim eklediği için hayal etmemize gerek kalmıyor. Lakin ben yine rahat duramayıp hayal ettim. Şunu diyebilirim ki, yüz şeklini hayal ettiğim katil ile, yazarın bize kitapta kara kalem olarak sunduğu katilin tipleri hiç ama hiç benzeşmiyor. Farklı bir şeyler okumak isteyenler buyursunlar!


 Jonathan Santlofer, aynı zamanda bir ressammış kendisi. Kitaptaki çizimleri de yeterince başarılı buldum.

1 Ağustos 2012 07:42

Kitabın adını ilk kez duydum, içeriği beni kesinlikle etkiledi.

İzlemeye aldığımdan beri her yazınızı okuyor fakat yorum kısmı açılmadığından yorum yapamıyordum. Düzeltmişsiniz, çok sevindim.

1 Ağustos 2012 16:33

BeyazKitaplık : Çok ama çok teşekkür ederim. Güzel fikirleriniz için. Kesinlikle okunması gerek diye düşünüyorum :)

4 Ağustos 2012 17:15

Of tam benlik kitap.Beni tanıyanlar polisiye-gerilim manyağı olduğumu çok iyi bilirler.Bu kitabı ilk kez gördüm.Denemem lazım sağol,tanıtım için...

4 Ağustos 2012 20:36

Kitap Cumhuriyetim : Rica ederim. Evet blogunuzda baktım da,polisiye fanı olduğunu gördüm. Mutlaka okuyun, seveceksiniz :) İyi okumalar şimdiden...

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes