Murakami Edebiyatı



Wilhelm Genazino - Mutsuzluk Zamanlarında Mutluluk

Alman edebiyatından okumayı severim ama, nedense bu aralar kurgu-dışı kitaplar daha çok hoşuma gidiyor. Gerçi hep öyle oldu da, ben sanırım gerçekliğin yedirildiği kurgu roman okumaya çok vakit ayırdım. Mutsuzluk Zamanlarında Mutluluk, beklentisiz okuyun.


Kötü bir kitap değil, asla. Yahut, kitabın ana karakterinin iç sesini daha çok dinlemek isterdim. Maalesef kurgudaki olaylar yüzünden, bolca gıcık olduğum diyaloglara maruz kaldım. Oysaki o güzelim imge ve anlam dolu iç ses, ne de güzeldi oysaki...

Her neyse, okuyabilirsiniz, fazla beklenti içinde olmamak kaidesiyle... Keyifli okumalar dilerim.

Ayrıntı Yayınları'ndan çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

Aramızda bir sessizlik oluyor. Yatış pozisyonumuzu değiştiriyoruz, yorgan hışırdıyor. Başlattığımız tartışma içimde, öncekinden de şiddetli bir biçimde devam ediyor. Traudel'le bu tür konuşmalar yapmaya alışık değilim. Ayrıca, gerçekten korkuyorum. Bana göre, bu konuşma bile, çok korktuğum yıkımın gizlice başladığının bir işareti... Şimdi biraz kafa dağıtmayı çok isterdim, ama cinsel birleşmeden sonra televizyonu açmayı ikimiz de kaba buluruz. Fakat burada böyle karanlıkta yatıp duramam da. Yalnızlık normal de, birdenbire ortaya çıkması öyle iğrenç ki.
Sürekli hayat üzerine kafa yoran ve bir imge avcısı gibi etrafındaki küçük ayrıntıları gözlemleyerek mutluluk kırıntıları yakalamaya, bunlara tutunmaya çalışan bir adam iç dünyasıyla, hayatla, işiyle iyi kötü idare ederken, bir gün her şey sevgilisinin çocuk sahibi olmak istemesiyle altüst oluyor. Dengeler bozulmuş, sorgulama ve hesaplaşma başlamıştır artık.

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes