Murakami Edebiyatı



Italo Calvino - Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu

Italo Calvino'yu ilke kez okumanın vermiş olduğu pişmanlık, ve kitabın şahane çıkmasının ardından katlanan pişmanlık katsayım... Okunması Gereken 1001 Kitap Projesi olmasa, belki de daha da ertleyecektim. İyi ki olmadı, iyi ki okudum.


Sizi bilmem ama, ben kitaplar hakkında yazılmış kitaplara aşığım. Çok seviyorum; bir kitabın incelemesi, senin ne anladığın ve onun ne anlattığı; elbette bu durum bir roman olabilir, şahane bilgiler sunuyor Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu.

Tuhaftır ki, ben okurken kendimi romanın baş karakteri gibi hissettim. Yine tuhaftır ki, ben bunu düşünürken, kitap yorumlarına iyice baktım ve çoğu kişi benim düşündüğüm şeyi düşünmüş. Kısacası, Calvino okurda istediği etkiyi bırakabilmiş. Kitap, okur olmanın dayanılmaz güzelliği, yazar olmanın ise zorlukları üzerinde durmuş.Yine kitap, 10 farklı hikaye girişimi üzerinden yorumlanıyor ve bu hikayelerin hiçbirinin sonunu öğrenemiyorsunuz. Romanda yer alan sistem eleştirilerini de çok beğendiğimi, yine aynı şekilde "ghost writer" (hayalet yazar) karşı olduğunu, aslında yazar tarafından yazıldığı düşünülen kitapların onlarca yazılmadığı... gibi biri sürü mühimat üzerinde durmakta. Kesinlikle okumanız gerektiğini düşünüyorum. Calvino'nun dediği gibi: "Yarıda bırakılmış kitap yoktur, yarıda bırakılarak bitirilmiş öykü vardır." Eren Yücesoy Cendey'in çevirisi muhteşem, su gibi akıp gidiyor.
"okur, senin kimliğini, yaşını, medeni halini, mesleğini, kazancını sormak gayet yersiz olur. bunlar seni ilgilendirir, bak işine. önemli olan, şimdi evinin huzurunda, kitaba gömülmek için kusursuz sükûneti yaratmaya uğraşırken, ayaklarını bir uzatıp, bir çekip yeniden uzatırken içinde bulunduğun ruh halindir."
Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap'tan Biri!
YKY'den çıkmış kitabın tanıtım yazısı aşağıda.

"Italo Calvino'nun Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu adlı yeni romanını okumaya başlamak üzeresin. Rahatla. Toparlan. Zihnindeki bütün düşünceleri kov gitsin. Seni çevreleyen dünya bırak belirsizlik içinde yok oluversin" cümlesiyle başlayan, Calvino'nun yazarlık dehasını konuşturduğu, Calvino'nun Calvino'yu okuduğu, okurluk ve yazarlık üzerine bir başyapıt olan Bir Kış Gecesi Eğer Bir Yolcu, ilk kez özgün dilinden yapılan çevirisiyle Türkçede...
 

6 Şubat 2016 23:52

Kitaplar hakkında yazılmış bir kitap... Oldukça okunası geldi. Bir bakıyım o zaman bende :)
Teşekkürler!

Yorum Gönder

 

© Kitaplık Manzaraları Yazarın izni olmadan alıntı yapılamaz. Tüm hakları Kitaplık Manzaları'na aittir.
by Sezer Akın WooThemes